Jost Capito a Ford motorsport részlegének vezetője hétfőn Brüsszelben bejelentette, hogy a csapat további négy évig a ralivilágbajnokság résztvevője marad. Jövőre az idei, aszfalton többször is győztes versenyautó módosított változatával indulnak majd. 2006-ban áll rajthoz először az új, a most bemutatott utcai modellre “épülő” Focus WRC.

Egyelőre nem tudni, hogy ki fogja a versenyautókat vezetni, hiszen az idei versenyzők közül a Francois Duvalt a csapat küldte el, Markko Märtin pedig jövőre már a Peugeot versenyzőjeként indul.

Ahogy a korábbi nyolc évben, továbbra is az M-Sport gyártja és versenyezteti majd az autókat a Ford számára. 14 hónapos fejlesztési időszakot irányoztak elő az új versenyautónak, hogy az ütőképes lehessen már első versenyén is. A 2006-os WRC-k fejlesztése 2,0 literes 300 lóerős turbómotorra, szekvenciális sebességváltóra, aktív négykerékhajtásra épülve folyik.

Nem csak ralipályákon, hanem zárt aszfaltcsíkon is láthatóak lesznek a Ford versenyautói, hiszen az is kiderült, hogy a cég a túraautó világbajnokságon is indítani kívánja autóit. A BMW, az Alfa, a Seat, a Chevrolet, és a Mitsubishi mellett a Ford a hatodik gyártó, aki beszáll a jövőre induló új sorozatba.

Nem csak gyári autókat készítenek majd a Ford mérnökei, hanem privát autók is lesznek a tehetős csapatoknak, akik 200 000 euróért juthatnak a versenyautókhoz.