Renault Grand Scenic – A kisebbik 7 személyes

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2004.03.24. 10.03

A 7 személyes Espace után a Renault elkészítette a Scenic hosszabb változatát is. 2003-as Frankfurti premierje után most a sorozatgyártású modell is bemutatkozott.

Immár a kisebbik Renault egyterű is megvásárolható hét személyes kivitelben. A 4,49 méter hosszú Grand Scenic 23 centivel hosszabb, mint rövidebb társa. Az 5 centiméterrel megnyúlt tengelytáv az utastér méretét növeli, míg a hátsó rész 18 centis növekedése a csomagtérre gyakorol jótékony hatást.

Minden Grand Scenic hét különálló üléssel készül, amelyek közül a harmadik sor két ülése a padlóba hajtogatható. A középső sor ülései hasonlóan az eddigiekhez eltávolíthatók és 12 centiméteres távon elcsúsztathatók. Ezen ülések háttámláinak dőlésszögei is állíthatóak, a harmadik sorba pedig a szélső ülések előredöntésével lehet bejutni.

Hét személlyel utazva 200 literes a Grand Scenic csomagtartója. Öt személlyel használva az autót a középső ülések beállításától függően 550 és 605 liter között változik a csomagtér űrtartalma. A hagyományos Scenic csomagtartója 430 literes.

Maximálisan 1920 literes teret lehet üressé tenni a Grand Scenicben, ha pedig az anyósülés támláját lehajtjuk, akár 2,75 méter hosszú tárgyakat is szállíthatunk.

Már megszokott a Renault-tól, hogy igen sok pakolórekeszt alakít ki autóiban, nincs ez másként a Grand Scenic esetében sem. 104 liternyi hely várja a kisebb-nagyobb dolgokat. A belső hangulat javításáról hatalmas 1,4 négyzetméteres szélvédő és az extraként rendelhető 1,61 négyzetméteres üvegtető gondoskodik.

Három benzines és két dízel erőforrással lehet megvenni a Grand Scenicet. 113 lóerős az 1,6 literes alap benzines, amit két kétliteres követ, az egyik szívó (136 le), a másik turbós (165 le). A dízel erőforrások 100 (1.5 dCi) illetve 120 (1.9 dCi) lóerősek lesznek. A két kisebb lökettérfogatú motor ötsebességes, a 2 literes benzines és az 1.9 dCi hatsebességes kézi váltóval készül. A 2.0 változatot négysebességes automatával is meg lehet venni.

Kommentek

F1: Hamiltont pörgeti a hátrasorolás

Lewis Hamilton a mezőny végéből indul majd a vasárnapi Belga Nagydíjon, de nem tört le, inkább izgatja a kihívás, a sikert illetően viszont vannak kétségei.

F1: Vettelnek egy duda kéne a Ferrarira?

Sebastian Vettel hol kék zászlókat követel, hol látványosan próbálja irányítani versenyzőtársait.

F1: Verstappent is meglepte az első hely

A Belga Nagydíj második szabadedzését megnyerő Max Verstappent is meglepte a Red Bull versenyképessége, de nem fogja elbízni magát.

F1: A Ferrari pocsék a hosszú etapokon

A Ferrari nem brillírozott a Belga Nagydíj szabadedzésein, Kimi Räikkönen szerint sok dolga lesz a csapatnak. Sebastian Vettel nem tudja, hol állnak.

F1: Verstappen az élen otthon, a Mercedes sehol

A Forma-1-es Belga Nagydíj második szabadedzése érdekes eredményt hozott, a Red Bullok az élen, a gyorsabbik Mercedes is csak a 6.

Megvan a hét videója, már 6 millióan látták

Az ember, aki ezzel most megreformálta a borzasztóan unalmas kerékpárversenyeket.

Ford Mustang, négy hengerrel: nem tragédia

Sokan úgy állnak a Ford Mustanghoz, hogy a legendát V8 alatt semmi értelme megvenni. Pont ezért kértük el tesztre az érdekesebbik modellt, a turbós négyhengerest. 317 lóerővel csak nem lesz rossz!

F1: Brutális büntetés Alonsónak

Fernando Alonsónak nem indul jól a Forma-1-es idény második fele, a délelőtti meghibásodás után teljes erőforráscsere miatt 35 helyes rajtbüntetést kap vasárnapra. Hamilton 30-ig jutott.

F1: Button 2017-re is aláír?

Jenson Button egy friss megszólalásában arra utalt, hogy 2017-ben is marad a Forma-1-ben. Valószínűleg megegyezik a Williamsszel.

Ellepték Budapestet a versenykamionok

Tegnap délután a nagyközönség is találkozhatott a hétvégi mogyoródi futamok versenykamionjaival, valamint a Swift Cup és a BlancPain sorozatban versenyző sportautókkal. Ma már viszont minden versenyző a Hungaroringen edzett.

Megtaláltuk az új háttérképed

Rögtön hármat is, csak egy gond van velük: nagyon nehéz lesz választani.

F1: Rosberg az élen, Alonso nem vezethetett

A Forma-1-es Belga Nagydíj első szabadedzésén Nico Rosberg jelentős előnnyel zárt az élen, igaz, az idők most nem sokat jelentenek. Fernando Alonso autója nem működött.