Renault Grand Scenic – A kisebbik 7 személyes

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2004.03.24. 10.46

A 7 személyes Espace után a Renault elkészítette a Scenic hosszabb változatát is. 2003-as Frankfurti premierje után most a sorozatgyártású modell is bemutatkozott.

Immár a kisebbik Renault egyterű is megvásárolható hét személyes kivitelben. A 4,49 méter hosszú Grand Scenic 23 centivel hosszabb, mint rövidebb társa. Az 5 centiméterrel megnyúlt tengelytáv az utastér méretét növeli, míg a hátsó rész 18 centis növekedése a csomagtérre gyakorol jótékony hatást.

Minden Grand Scenic hét különálló üléssel készül, amelyek közül a harmadik sor két ülése a padlóba hajtogatható. A középső sor ülései hasonlóan az eddigiekhez eltávolíthatók és 12 centiméteres távon elcsúsztathatók. Ezen ülések háttámláinak dőlésszögei is állíthatóak, a harmadik sorba pedig a szélső ülések előredöntésével lehet bejutni.

Hét személlyel utazva 200 literes a Grand Scenic csomagtartója. Öt személlyel használva az autót a középső ülések beállításától függően 550 és 605 liter között változik a csomagtér űrtartalma. A hagyományos Scenic csomagtartója 430 literes.

Maximálisan 1920 literes teret lehet üressé tenni a Grand Scenicben, ha pedig az anyósülés támláját lehajtjuk, akár 2,75 méter hosszú tárgyakat is szállíthatunk.

Már megszokott a Renault-tól, hogy igen sok pakolórekeszt alakít ki autóiban, nincs ez másként a Grand Scenic esetében sem. 104 liternyi hely várja a kisebb-nagyobb dolgokat. A belső hangulat javításáról hatalmas 1,4 négyzetméteres szélvédő és az extraként rendelhető 1,61 négyzetméteres üvegtető gondoskodik.

Három benzines és két dízel erőforrással lehet megvenni a Grand Scenicet. 113 lóerős az 1,6 literes alap benzines, amit két kétliteres követ, az egyik szívó (136 le), a másik turbós (165 le). A dízel erőforrások 100 (1.5 dCi) illetve 120 (1.9 dCi) lóerősek lesznek. A két kisebb lökettérfogatú motor ötsebességes, a 2 literes benzines és az 1.9 dCi hatsebességes kézi váltóval készül. A 2.0 változatot négysebességes automatával is meg lehet venni.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.