Renault Grand Scenic – A kisebbik 7 személyes

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2004.03.24. 10.03

A 7 személyes Espace után a Renault elkészítette a Scenic hosszabb változatát is. 2003-as Frankfurti premierje után most a sorozatgyártású modell is bemutatkozott.

Immár a kisebbik Renault egyterű is megvásárolható hét személyes kivitelben. A 4,49 méter hosszú Grand Scenic 23 centivel hosszabb, mint rövidebb társa. Az 5 centiméterrel megnyúlt tengelytáv az utastér méretét növeli, míg a hátsó rész 18 centis növekedése a csomagtérre gyakorol jótékony hatást.

Minden Grand Scenic hét különálló üléssel készül, amelyek közül a harmadik sor két ülése a padlóba hajtogatható. A középső sor ülései hasonlóan az eddigiekhez eltávolíthatók és 12 centiméteres távon elcsúsztathatók. Ezen ülések háttámláinak dőlésszögei is állíthatóak, a harmadik sorba pedig a szélső ülések előredöntésével lehet bejutni.

Hét személlyel utazva 200 literes a Grand Scenic csomagtartója. Öt személlyel használva az autót a középső ülések beállításától függően 550 és 605 liter között változik a csomagtér űrtartalma. A hagyományos Scenic csomagtartója 430 literes.

Maximálisan 1920 literes teret lehet üressé tenni a Grand Scenicben, ha pedig az anyósülés támláját lehajtjuk, akár 2,75 méter hosszú tárgyakat is szállíthatunk.

Már megszokott a Renault-tól, hogy igen sok pakolórekeszt alakít ki autóiban, nincs ez másként a Grand Scenic esetében sem. 104 liternyi hely várja a kisebb-nagyobb dolgokat. A belső hangulat javításáról hatalmas 1,4 négyzetméteres szélvédő és az extraként rendelhető 1,61 négyzetméteres üvegtető gondoskodik.

Három benzines és két dízel erőforrással lehet megvenni a Grand Scenicet. 113 lóerős az 1,6 literes alap benzines, amit két kétliteres követ, az egyik szívó (136 le), a másik turbós (165 le). A dízel erőforrások 100 (1.5 dCi) illetve 120 (1.9 dCi) lóerősek lesznek. A két kisebb lökettérfogatú motor ötsebességes, a 2 literes benzines és az 1.9 dCi hatsebességes kézi váltóval készül. A 2.0 változatot négysebességes automatával is meg lehet venni.

Kommentek

F1: Rosberget elsöpörte a szarvihar

Nico Rosberg kiposztolt egy képet a feleségével és a kislányával, nekiestek a kommentelők.

Amikor a Lada beállt a benzinkútra, megfagyott a levegő

Na ilyet még nem láttál, de mi sem. Nem mondom, hogy nem zokogtunk tele egy zsebit, annyira röhögtünk.

F1: Button a 300. futamon is tanul

Jenson Button a hétvégi Maláj Nagydíjon 300. Forma-1-es versenyén indul. A 2009-es veterán a jubileum kapcsán tekint vissza a karrierjére.

Csak nekünk új: Ford Edge

Amerikában majdnem egy évtizede ismert a Ford Edge. Nemrég megkapta Európa is a márka legnagyobb szabadidőautóját

F1: Hamilton mindent belead, és remél

Lewis Hamilton a nehéz szingapúri hétvége után visszavágásra készül Malajziában, Nico Rosberg élvezi a sikersorozatot.

Így kell helyesen ejteni az autómárkák nevét

Van egy-kettő, amin meglepődtünk, de a többségüket a magyarok helyesen ejtik.

F1: Nem biztos, hogy a Honda beveti az új motort

A Honda egyelőre nem döntötte el, hogy új specifikációjú motorra vált-e a Maláj vagy Japán Nagydíjon.

Ezt vezeti az utak királya

Különleges megjelenésű nyergesvontatóval rukkolt elő a Renault, mellyel az országutak királyait szeretné megcélozni.

Eszményi veretés tökéletes utakon egy Porsche 911 GT3 RS-sel

A San Bernardino-hágó egyike a csodás Alpokon átkelő aszfaltkígyóknak, egészen 2066 méterig kúszik fel, Chur és Belinzola dél-kelet svájci városokat összekötve.

F1: Räikkönen nem siet a visszavonulással

Kimi Räikkönen 2017-ben még biztosan a Ferrarinál versenyez, és egyelőre nem érzi úgy, hogy biztosan az lesz az utolsó éve. A jövő nyitott.

F1: Egy csatlakozó vágta tönkre Grosjean hétvégéjét

A Haas-csapat megtalálta Romain Grosjean siralmas szingapúri hétvégéjének okozóját, a hibás csatlakozót a Maláj Nagydíjra kijavítják.

Ilyet is csak a japánok tudnak kitalálni

Kinek jutna eszébe mikrobuszokkal versenyezni vagy driftelni? Nekik igen!