Karosszéria:

Minden 2003-as Subaru Impreza WRC élete ugyanúgy kezdődött, mint az utcai autóké. A karosszéria ugyanazon a soron készül Japánban. Később azonban körülbelül 600 munkaórát fordítanak arra, hogy végleges formáját elnyerje a versenyautó.

Megerősítik a hegesztési pontokat, a motor illetve a futómű felfüggesztési pontjait. Szélesebb sárvédőket szerelnek fel, amelyek alatt elfér a szélesebb nyomtávval rendelkező futómű és a WRC kerék. Felszerelik az új lökhárítókat és az aerodinamikailag rendkívül fontos hátsó szárnyat.

A lökhárítók karbonszálas anyagból és kevlárból készülnek, ami miatt csak 3 kilogramm a tömegük, de ugyanezen ok miatt átszámítva mintegy 940 ezer forintba kerülnek. A csapat állítása szerint akár 4-5-öt elhasználnak egyetlen (!) verseny alatt.

A versenyzők biztonságáért bukócsövet is beszerelnek. Mintegy 85 méternyi ultrakönnyű, de rendkívül erős acélcsőből állítják össze a “ketrecet”. Ennek köszönhetően a karosszéria merevsége nagymértékben megnő. A 2003-as Impreza WRC karosszériája olyan erős, hogy ha tíz azonos kocsit rátennének, azt is elbírná.

Váltó:

Ellentétben az utcai Imprezákkal, a 2003-as WRC-ben nincsen hagyományos váltókar. Helyette a kormány mögött jobb oldalon elhelyezett karbonszálas anyagból készült karral lehet váltani. Ha vezető maga felé húzza, felfelé vált, ha a műszerfal felé, akkor vissza. Mindehhez persze elég megpöccinteni a kart.

A Fly-by-wire rendszerű megoldásban természetesen nincsen mechanikus kapcsolat a “váltókar” és a sebességváltó között, hanem egy számítógép vezérli a váltást. A félautomata váltónak mindössze 40 ezredmásodpercre van szüksége egy váltás kivitelezéséhez, ami tízszer gyorsabb, mint egy utcai autóban. Ennek ellenére kuplungpedált találunk az autóban, amely az egyes fokozat használatakor szükséges.

A versenyzőket segíti, hogy amikor etap programra kacsolják az autót, a váltó teljesen automatikusan működik. Így két gyorsasági között, ha motor eléri a beállított fordulatszámot a váltó fel- illetve levált.

A WRC-ben található hatsebességes váltó ára átszámítva durván 22,5 millió forint. Ezzel azonban nincs vége a költekezésnek, mert minden 500 versenykilométer után fel kell újítani a váltót, ami mintegy 3 millió forint. Ebből könnyen kiszámítható, hogy ha egy, de maximum két versenyenként felújítják a váltót és 14 verseny van, mibe is kerül ez.

Differenciálművek:

A 2003-as Subaru Impreza WRC-ben három (elöl, hátul, középen) számítógéppel vezérelt aktív differenciálmű van. Ezek programozásával nagymértékben befolyásolni lehet az autó viselkedését. Kiküszöbölhető az alul- illetve túlkormányozottság, ami fontos a kanyarsebesség szempontjából. Ezenkívül a differenciálműveknek jócskán megnő a feladatuk havas-jeges illetve murvás versenyen, hogy a motor ereje a legoptimálisabb jusson az útra.

Ennek köszönhetően murván 4 másodperc alatt képes álló helyzetből 100-as tempóra gyorsítani az Impreza WRC. Aszfalton ez az érték, még kisebb, mindössze 3,2 másodperc kell a sprinthez.

Motor:

16 szelepes, négyhengeres, 1998 köbcentis benzinmotor adja az Impreza erejét, ami WRC-s mezőny egyetlen boxer erőforrása. A gyári csapat autóiban a Subaru saját programozható motorvezérlő programja dolgozik.

A szabályoknak megfelelően 34 milliméteres szűkítő korlátozza a beszívott levegőmennyiségét az IHI márkájú turbó előtt. Emiatt csak 300 lóerős teljesítménnyel rendelkezik a motor 5500-as fordulatszám mellett. A maximális forgatónyomaték azonban 600 newtonméter 4000-es főtengelyfordulatnál. A speciális verseny gyújtógyertyákat az NGK szállítja a csapatnak.

Nem olcsó mulatság egy gyári versenymotor sem, ez 28,1 millió forintba kerül. Szerencsére a motorok egy kicsit többet bírnak, mint a váltó ezeket elég 750 verseny-kilométerenként nagyfelújításra küldeni. Ami, átszámítva 3,4 millió forintba kerül.

Futómű:

Azért, hogy a futómű el tudja viselni az Akropolisz, illetve a Török Ralin tapasztalható körülményeket, a kerékagyak, a felfüggesztések és lengéscsillapítók kialakításakor titániumot használnak.

Elöl hátul McPherson rugóstagokat alkalmaznak, amikhez hátul kereszt illetve hossz-lengőkarok kapcsolódnak. Egyetlen rugóstag a rajta lévő fékszerelvényekkel együtt 8,6 millió forintba kerül. A csapat az ár mellett, még azt is megjegyzi, hogy ennyiért lehet egy utcai Impreza WRX STi-t megvenni. Kár, hogy csak Angliában, nem pedig nálunk.

Fékek:

A csapat két féktípust alkalmaz, mindkettőt az Alcon szállítja.. Az egyik fajtát aszfalton, a másikat murván és havon. Előbbi 366 milliméteres tárcsákat és hatdugattyús, vízhűtéses féknyergeket tartalmaz. Murván elöl-hátul egyaránt 305 milliméteres tárcsákat és négydugattyús nyergeket használnak.

Felnik-Gumik:

Szinte névjeggyé vált a Subarunál, hogy aranyszínű felniket használnak. Ezek megjelentek az utcai autókon is. A felniket az OZ gyártja, amelyek murván 15, míg aszfalton 18 colosak. Az aszfaltra készült felnik, mindössze 7,9 kilogrammosak a magnéziumnak köszönhetően. Talán a felnik ára áll legközelebb az utcai árakhoz, mert egy ilyen kerék körülbelül 190 ezer forintba kerül.

A Subaru csapat a 2003-as év során a Pirelli gumijait használta, 25 különböző változat közül választhattak a körülményeknek megfelelően. Versenyenként 50 gumit használhatnak autónként a csapatok, de a Pirelli 180-at szállít le, hogy a helyszínen lehessen kiválasztani a megfelelőt. Minden gumi “defektmentes” kivitelű. Ha defektet kap a gumi, a benne lévő anyag megakadályozza, hogy távozzon a levegő. Egyetlen gumi átszámítva 375 ezer forintba kerül, amelyet maximum 50 kilométerig használ a csapat.