Az ötödik alkalommal megrendezett Michelin Bibendum versenysorozat célja, hogy a szereplők bebizonyítsák, hogy a környezetbarát járművek sem követelnek lemondást a hagyományos autókhoz képest.

Ebben az évben a három napos rendezvénysorozat szeptember 23-án vette kezdetét a Californiai Sonomaban. A technikai teszteket az Infineon versenypályán bonyolították a Sonoma közelében.

A versenyen az autógyárak mellett, egyetemek, kutató laboratóriumok, szállítmányozó cégek egyaránt indultak. Minden kategóriában külön díjazták a széria és a prototípus járműveket.

A Challenge Bibendumon az autókat környezetvédelmi szempontok alapján vizsgálták, vagyis, hogy mennyi a fogyasztása, zaj- és károsanyag-kibocsátása, de értékelték az autók külső és belső design-ját is.

A hétköznapi használhatóság is szerepet játszott a teszten, így mérték a 100 km/órára való gyorsítás, valamint az ekkora sebességről történő megállás idejét is. Az autókat ezenkívül szlalompályán is próbára tették és értékelték.

Többféle elképzelés van arra, hogy hogyan is lehetnének kevésbé környezet szennyezők a jövő autói, ennek megfelelően többféle megvalósítási formával is találkozhattunk a versenyen. Jó néhány gyártó olyan autóval indult el a megmérettetésen, mely már jelenleg is fut az utakon, de számos koncepcióautó is rajthoz állt a versenyen. A prototípusok jelentős része a közeljövőben nem is kerülhetne gyártásra, de voltak olyan résztvevők is amik biztosan nem érik meg a szériagyártás korát.

A szupertakarékos autók közt volt üzemanyag cellás, földgázzal működő, folyékony gázzal hajtott autó, de elindultak hétköznapi belső égésű motorral hajtott benzines és gázolajos autók is. Igazán takarékosnak és környezetre alig ártalmasnak az üzemanyag cellás és elektromos járművek bizonyultak. A tavalyi gázzal üzemelő és elektromos hajtású járművek helyett idén a hidrogénhajtású és a hibrid járművek kerültek előtérbe.

A Challenge Bibendum történetében először buszok és teherautók is részt vettek versenyen amelyek többek között a súly alapján több kategóriában indultak.
Mindegyik kategóriában a károsanyag- és zajkibocsátást, az üzemanyag fogyasztást valamint a gyorsulást mérték. A buszoknál a városi és távolsági buszok különböző osztályban versenyeztek. A speciális kategóriában többek között a katonai célokra használt járművek indultak.

A haszonjárművek környezetbarát működése rendkívül fontos a megtett hatalmas távolságok miatt. Az Egyesült Államok útjain lévő forgalmának ugyan csak hat százalékát teszik ki, de nitrogén-oxid kibocsátás 60 százalékát adják és a felhasznált üzemanyag 24 százalékát fogyasztják el.

A versenyen induló járművek összlétszámát idén 85-nél húzták meg az illetékesek a tavalyi hetvenhez képest. Ezúttal 60 személyautó illetve 25 busz és kamion indulhatott el.

A személyautók között egy nemzetközi formatervezőkből álló zsűri választott ki egy-egy autót a széria és a prototípusok közül. A külsőn kívül a beépített környezetbarát hajtási technológia járművekbe való beszerelést is díjazták. A szériaautók között a Toyota Prius, míg a prototípusok között egy üzemanyag cellás Mercedes A osztály nyerte le a zsűri tetszését mindkét kategóriában.

A Michelin természetesen jövőre is szeretné megrendezni a fogyasztási bajnokok versenyét, és mivel a gyártók érdeklődése is egyre nagyobb az esemény irány, így várhatóan semmi akadály sem fog gördülni a jövő évi Challenge Bibendum elé.