Bár a Citroën C2 a C3 műszaki alapjaira épül, ez az autó formáján szerencsére nem tükröződik. A női szemmel vonzónak található gömbölyűség és báj a C2-n nem fedezhető fel, helyette jó adag vagányság és sportosság adott. Az autó legszembetűnőbb formai trükkje, hogy övvonala a B oszlopnál megtörik, ettől sokkal lendületesebbnek mutatja magát a C2.

A Citroën C2 a C3 padlólemezét kapja, de tengelytávja és hossza jó arasznyival rövidebb. A legvagányabb Citroën címre esélyesen pályázó új mini belül is a nagyobb kis-Citroënt juttatja eszünkbe, mivel a kormány és a középkonzol környéke a nagyobb tesóból származik. Más viszont az első két ülés, ami a sportosnak szánt VTR verziókban határozott oldalsó hurkákkal rendelkezik, melyek nagyon gyors kanyarban is masszívan tartják az utasokat.

Elöl tökéletes a helykínálat az autóban. Erre a legjobb bizonyíték, hogy a Citroën által támogatott Vasas férfi vízilabdázói és az Euroleasing Oris Sopron női kosarasai is kényelmesen elfértek az autókban. Az elhelyezkedésre és ismerkedésre a sportolóknak bőven lesz alkalmuk, mivel a fiúk négy, a hölgyek két C2-est kaptak a 2003-as, 2004-es szezonban, használatra.

A Citroën C2 unisex kisautó, sportos vagy városi használatra. Ehhez igazított a motorpaletta is, melyen 60-tól 109 lóerőig tart a teljesítmény-skála. A C2-vel leváltott Saxo-ból is ismert az alapverzióba épített 1,1 literes 60 lóerős alapgép, ami 14,4 másodperc alatt zavarja 100 km/órás sebességre az autót, és egészen 158 km/órás sebességig bírja a hajszolást. Átlagfogyasztása cserébe csekély: 5,9 liter/100 km.

A férfiasabb igények kielégítésére 75 lóerős 1,4-es és 109 lóerős 1,6-os benzinmotor is választható. Ez a két motor VTR, egyszerűen mondva utcai versenyautó kinézetben is kapható. Ezek a változatok jobb üléseket, küszöbtoldatokat és szárnyat kapnak. Az 1,6-oshoz továbbá 1 centivel leültetett futómű és krómozott kipufogó vég is jár. A benzinesek mellett egyfajta dízelmotor is van, 1,4 literes lökettérfogattal, 68 lóerős teljesítménnyel és 4,1 literes átlagfogyasztással.

Ötfokozatú kézi sebességváltót adnak mindegyik motorváltozathoz, de az 1,4-es és 1,6-os benzinesekhez felárért lehet kapni Sensodrive váltót is. Ez a robotizált kézi váltó a C3-asban már sokak tetszését elnyerte, mivel automataként is használható, de a kézi kapcsolgatás örömeit is megadja.

Mivel már az autó bemutatásakor gyorsan leszögezték, hogy a Citroën C2 nem a C3-as valamiféle csökött származéka, az árát sem a kétmilliós határ közelébe igazították. Az 1,1-es C2-es 2.370.000 forintba kerül. Ez az ár két légzsákot, szervokormányt és központi zárat tartalmaz.

Közelebbről szeptember 27-én és 28-an lehet megismerkedni a Citroën C2-essel, amikor is az ország összes Citroën márkakereskedésében nyílt hétvége keretében kipróbálható az autó.