Már 2001-ben, a Rover alapú MG sportlimuzinok első bemutatkozásakor tudni lehetett, hogy a kínálat csúcsán álló ZT 190 csak egy darabig marad a legerősebb verzió. Már ekkor beharangozták a V8-as motorral, a hátsó kerekein át hajtott csúcsgép érkezését. Csak azt nem lehetett tudni, hogy mennyi idő alatt válik az elképzelésekből valóság.

Most már tudjuk, hogy eddig kellett várni, a V8-as MG ZT és ZT-T megvalósult. A Rover 75-ösre épülő, de annál sokkal agresszívebb kinézetű és élvezetesebb vezetést kínáló sportlimuzinba és -kombiba a Ford Mustang 4,6 literes monstrum erőgépét szerelik. Ötfokozatú kézi sebességváltó küldi a 410 Nm-es nyomatékot a hátsó kerekek felé. A problémamentes erőátvételről önzáró differenciálmű próbál gondoskodni.

Bár az MG ZT-ket a Rover 75-öshöz képest alaposan átalakítják – erősebb fékekkel és keményebb futóművel látják el az autót -, a V8-as ZT további módosításokat igényelt. Más a többlengőkaros hátsó futómű, és az AP Racing fékrendszer is teljesen új.

Mindezekre azért van szükség, mert az üresen 1,7 tonnát nyomó autó 6,6 másodperc alatt képes 100 gyorsulni, és csak az elektronikai korlát állítja meg 250 km/óránál.

Angliában már megrendelhető a legerősebb ZT, ám azt még nem tudni, hogy hazánkban elérhető lesz-e a kocsi. Jókuti Gábor, a Wallis British Motors Kft. MG-Rover kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy szeretnék Magyarországon is árusítani a ZT 260-ast. Ez azonban csak a későbbi, sikeres gyári tárgyalások után válhat valóra.

Korábban abból sem csináltak titkot az MG-nél, hogy nem a 260 lóerős V8-as ZT lesz a csúcs. Ebből a motorból ugyanis könnyedén kihozható 380 lóerő körüli teljesítmény is, egy kompresszorral és némi átalakítással. Erre azonban ismét várni kell egy kicsit.