Szeptember 13-14. között a Hungaroring adott otthont az FIA autós gyorsasági zónaversenyének, amely egyben a hazai bajnokság 9. és 10. futama is volt. Kissé megváltozott rendszerben álltak rajthoz a gyorsasági autós mezőny tagjai a versenyen. Ezúttal nem kis és nagy túrakocsi kategóriákba sorolták őket, tehát nem hengerűrtartalom alapján sorolták be a versenyautókat, hanem az A és N csoportos autók együtt mentek, és a H/F kategória alkotta a másik mezőnyt. A H-ban a lejárt homologizációjú, míg az F-ben az épített autók álltak rajthoz. Így történhetett az, hogy például Barta Gábor 1,4-es Opel Corsájával ugyanabban a mezőnyben indult, mint Turán Frici.

Pénteken szakadó esőben tartották meg az időmérőket, ahol az A/N csoportban Kavecz István (Bongo) futotta a legjobb időt 2:25,83-mal, őt Pozsgay Zsolt és a szlovák Milan Bezak követte. A H/F csoport legjobb edzésidejét Rácz István érte el 2:15,26-tal, megelőzve Turán Frigyest és Pólya Ádámot. Herter Gusztáv a vizes pályán sajnos a korlátnak ment, a BMW még eljutott a boxba, de a sérülését nem tudták másnapra kijavítani, így nem indult a versenyen.

Bongo hiába indult szombaton az első rajtkockából, szinte azonnal fel kellett adnia a versenyt, mert eltört a BMW váltókarja. Pozsgay Zsolt átvette a vezetést és meg is tartotta a végig. Mögötte Milan Bezak, Faltusz Péter, Tóth Csaba harcolt a dobogós helyekért, folyamatosan előzgették egymást a versenyzők. Dunavölgyi János a második körben autójával a kavicságyba csúszott, ahonnan csak a harmadik körben tudták kiszabadítani, de folytatni tudta a küzdelmet.

Nem volt eseménytelen a verseny később sem. Janzer György autója a hatodik körben adta meg magát, míg a szlovák Lukas és Lovász a hetedik körben ütközött. Mindketten célba értek mégpedig a 8. illetve 9. helyen. Pozsgay Zsolt mögött Faltusz Péter lett a második és Tóth Csaba a harmadik.

Géposztály eredmények:
A +2,0
1.Tóth CsabaBMW M3 E3630:45,420
A -2,0
1.Faltusz PéterPeugeot 30630:36,160
A -1,6
1.Branislav Zak (SK)Honda Civic 31:01,399+1k
A -1,4
1.Villiam Liedl j.(SK)Skoda Fabia 31:50,057+1k
N +2,0
1.Pozsgay ZsoltBMW M3 30:32,963
N -2,0
1.Lukas Sprinc (SK)Honda Civic 32:39,244
N -1,6
1.Gáspár IstvánHonda Civic VTi 32:52,547

A H/F kategória versenyében elmaradtak a korábbi hungaroringi futamot jellemző izgalmak. Rácz István szerezte meg az első rajtkockát, mellőle pedig Turán Frigyes indulhatott, aki 0,4 másodperccel ment lassabb időt. Frici, ahogy már megszoktuk, lerajtolta a mezőnyt, de Rácz hamar ott volt a nyomában és elég könnyen megelőzte. Turánnak ez a második hely is elegendő volt ahhoz, hogy begyűjtse hatodik magyar bajnoki címét.

Zengő Zoltán szombaton lekéste a rajtot, így a boxutcából, a mezőny elrajtolása után vághatott neki a versenynek. Ez azonban nem akadályozta meg a versenyzőt abban, hogy remek versenyt produkáljon. Folyamatosan előzve felküzdötte magát egészen a kilencedik helyig. Ettől kezdve hatalmas csatát vívott Rudolf Machanek sokkal erősebb Porschéjával. Machanek a célegyenesben, mindig elhúzott 4-5 autónyi távolságra, ám a Seatos versenyző a sikánnál már tolta le a szlovák indulót.

Barta Gábor már a pénteki esős edzésen megmutatta, mit tud vízen, nagyon érezte a vizes pályát, sokkal erősebb autókat utasított maga mögé. Nem lassult le száraz pályán sem, így hozta a futamgyőzelmet. A H/F kategória versenye az élmezőnytől hátrébb sem volt eseménytelen. Az ötödik körben Butyka György BMW-je megállt, Pólya Ádám defektet kapott, Szigeti Attila pedig kiállt. A kilencedik körben Mohácsi Ákos a korlátnak vágódott.

Géposztály eredmények:
H/F+2,0
1.Rácz IstvánPorsche27:36,09
H/F-2,0
1.Dan Michl (CZ)Skoda Fabia28:08,32
H/F-1,6
1.Burghardt KárolyVW Golf29:38,37+1k
H/F-1,4
1.Barta GáborVauxhall Nova 28:15,17+2k

Rácz István a következőket nyilatkozta: “Nem volt túl nagy harc, Fricit kevéssel a rajt után sikerült megelőznöm. Sima, laza verseny volt, az autót is tudtam kímélni. Ha nem lett volna ennyi lekörözés, szinte unalmas lett volna a futam.”

Zengő Zoltán véleménye: “Az egyik legsikeresebb versenyen vagyok túl, rengeteget tudtam előzni. Az utolsó körökben nagyon komoly csata alakult ki a Seatom és egy Porsche között, amelyet végül ő nyert meg.”

Az A/N csoportban vasárnap ismét Bongo szerezte meg az első helyet az időmérőn. A rajt után az élre állt a BMW-s versenyző, őt Milan Bezak, Pozsgay Zsolt, Tóth Csaba és Faltusz Péter üldözte. A harmadik körben Marek Kral a pálya hátsó részén korlátnak ment, emiatt leintették a versenyt. Az újraindított versenyben Bongo ellépett a többiektől, akik kisebb ütközés részeseivé váltak. Ennek Milan Bezak, Tóth Csaba és Faltusz Péter volt a résztvevője. Tóth továbbhajtott, Bezák egy boxlátogatás után folytatni tudta, de Faltusz Péter autója megállt és kénytelen volt feladni a versenyt. A verseny második felében csupa BMW haladt az élen, Kavecz egyre növelte előnyét Pozsgayval szemben, aki pedig egyre inkább lerázta magáról Tóth Csabát. Ez maradt a végső sorrend is.

Géposztály eredmények:
A +2,0
1.Kavecz IstvánBMW M3 19:16,586
A -2,0
1.Mancik Vlado (SK)Peugeot 306 S16 20:23,653
A -1,6
1.Branislav Zak (SK)Honda Civic 21:31,046
A -1,4
1.Matej Prokop (SK)Skoda Fabia 19:20,829+1k
N +2,0
1.Pozsgay ZsoltBMW M3 19:24,023
N -2,0
1.Lukas Sprinc (SK)Honda Civic 20:45,364
N -1,6
1.Ficza FerencHonda Civic VTi21:07,419

Vasárnap ugyanúgy indult a verseny, mint szombaton. Rácz az első rajtkockából, Turán a másodikból várta a rajtot. Frici ezúttal is ellőtt a rajtnál, Rácz pedig utána. A csata ezúttal is elmaradt, ám a szombatitól eltérő okok miatt. Az első kanyarban Pólya Ádám elfékezte magát, hátulról meglökte Rácz Istvánt és megpörögtek. Pólyába még a cseh Dan Michl is belement, aki nagyon komoly Skoda Fabiájával a Porschékat kergette szombaton. Leintették a futamot és mindhárom versenyző kiállni kényszerült.

Rácz Porschéjából rengeteg olaj került a pályára, amíg eljutott a boxba, az olajcsík feltakarításáig állt a verseny. Nagyjából fél órával később, második nekifutásra Turán azonnal elhúzott. Mögötte az első kör végére Bódis Kálmán, Rudolf Machanek, Miroslav Konopka, Villiam Liedl sorrend alakult ki. A mezőny kissé szétszakadva autózott. Turán könnyedén megnyerte a versenyt, mögötte Miroslav Konopka lett a második. Bódis Kálmán átküzdötte magát a külföldi versenyzőkőn és harmadikként ért célba. Pólya Miklós az utolsó helyről rajtolva az ötödik helyre tornázta fel magát kivételes kvalitású 320i BMW-jével. Burghardt Károly, csakúgy mint szombaton, vasárnap is megnyerte az 1,6-os kategóriát. Nem talált legyőzőre Barta Gábor sem, aki győzelmével bebiztosította magának a bajnoki címet is.

Géposztály eredmények:
H/F +2,0
1.187Turán FrigyesMitsubishi Lancer28:07,334
H/F -2,0
1.172Pólya MiklósBMW 320i29:13,545
H/F -1,6
1.268Burghardt KárolyVW Golf 29:56,514+1k
H/F -1,4
1.241Barta GáborVauxhall Nova 28:31,427+2k

“Már annak tudatában versenyeztem, hogy megvan a bajnoki cím” – nyilatkozta Turán Frigyes. “Így lényegesen felszabadultabban tudtam hajtani. Sajnos magamra maradtam a második rajtnál.”

Bódis Kálmán azt mondta, hogy “Rácz István és Pólya Ádám nélkül nem volt az igazi a futam. Szívesebben lettem volna negyedik vagy ötödik egy rendes harcban, mint így harmadik.”

Az évad utolsó versenye a Hungaroringen lesz október 4-5. között. Ez újra egy Zengő motorsportos családi hétvége lesz koncertekkel, gyermekprogramokkal, Besenyei Péter műrepülő bemutatójával, kaszkadőrökkel és tucatnyi más programmal.