Műszaki vívmányokat is feláldoz a költségcsökkentés oltárán a Mercedes-Benz. Első lépésként a jelenleg kizárólag a Mercedes és a Maybach típusaiban megtalálható elektrohidraulikus fékrendszer lecserélése kerül sorra, írja az Automobilwoche című lap beszállítói forrásokra hivatkozva.

A Sensotronic Brake Control-t a Bosch szállítja a Mercedesnek, és a hírek szerint az új S-osztályban, illetve az ML szabadidőautó utódjában a drága és különleges SBC helyett szokványos hidraulikus fékeket találunk majd. Az SBC-vel az a baj, hogy ára rendkívül magas. Néhány éven belül a fékrendszerek továbbfejlesztésével a ma kizárólag az SBC-vel elérhető funkciók jó része sokkal alacsonyabb árú megoldásokkal is megvalósítható lesz. A Boscht nem érinti érzékenyen a Mercedes döntése, szóvivőjük szerint a jelenlegi darabszám amúgy sem teszi gazdaságossá az újszerű fékrendszerek gyártását.

Az SBC számos biztonsági és kényelmi funkciót tud. Esőben a fékbetéteket automatikusan a tárcsához szorítva kiszárítja őket. Ebből az utasok semmit nem vesznek észre, de javul a lassítóképesség. Megállás előtt a berendezés automatikusan könnyít egy kicsit a féken, hogy ne bólintson az autó. Dugóban csorogva, ha lelépünk a gázról, az SBC automatikusan lefékezi az autót, így torlódásban elég a gázt nyomni, vagy elvenni. Ez az újítás csak az E-osztály kombiváltozatával jelent meg és csak automata váltóval működőképes. Ha a vezető hirtelen elveszi a lábát a gázról, az SBC a tárcsákra fekteti a fékbetéteket és megnöveli a fékrendszerben a nyomást, így egy esetleges vészfékezésnél sokkal hamarabb elérhető a maximális lassulás. Ez 3 százalékkal rövidítheti le a fékutat.

Az elektrohidraulikus fék esetében a pedállal csak elektronikus jelet adunk a fékezésre. Mivel nincs közvetlen kapcsolat a pedál és a fékek között, a csökkenő-növekvő fékerőt nem érzékeljük lüktetésként a blokkolásgátló működésekor.