Tuning premier Frankfurtban: Novitec Rosso 1

Nem kis feladatot vállalt a Novitec tuning cég, amikor hozzá kezdett a Ferraik átalakításához, hiszen itt nincs helye félmegoldásoknak. A vásárlók megkövetelik a minőséget és különféle igényeik vannak. Ezért már most szinte az autó minden részéhez kínálnak kiegészítőket új alkatrészeket. Frankfurtba persze a teljesen átalakított csúcs Modenát hozta el a cég a látogatók nagy örömére.

Eredetileg sem egyszerű játékszer az autó, hiszen a 40 szelepes 3,6 literes motor már széria állapotában is négyszáz lóerő. Ennél azonban többre hivatott az autó vélik a Novitecnél. Ebben lehet is valami hiszen a konkurencia a Lamborghini Gallardo-t 500 lóerővel kinálja.
Neki is gyürkőztek és teljesen átalakították a motort. Nem bajlódtak a motor megbontásával, hanem hengersoronként egy-egy kompresszorral egészítették ki a V8-as erőforrást.

Azért nem ilyen egyszerű a dolog, az átalakításhoz külön olajzást kellett biztosítani a kompresszornak. Vízhűtéses intercooleren keresztül jut a levegő a kompresszorokba, míg a motort új vízhűtők tartják megfelelő hőmérsékleten. Kicserélték az injektrokat is és új carbonból készült optimalizált áramlású légszűrőházat alakítottak ki.

A kipufogó oldalt is modosították, rozsdamentes acélból készítettek az eredetinél sportosabb rendszert a Modenához. 2×90 milliméteres csöveken áramlik ki a gáz a motorból, persze oldalanként kettőből, amelyek fém katalizátorokhoz csatlakoznak. Ezek után már csak a motorvezérlést kellett átprogramozni és kész is az átalakított motor.

Kétféle kivitelben készül az erőforrás sport illetve supersport néven. Utóbbiban egy kicsit optimálisabb kialakítású a kompresszor belső része, ami további lóerőt jelent. A gyengébb motor 555, míg a Novitec Supersport Bi-compresszor 8600-as fordulat mellett 606 lóerőt tud. Igen pörgős a Ferrari motor ez látszik abból is, hogy legnagyobb nyomatékát 6250-nél adja le, ami nem kevesebb mint 615 newtonméter. Egy komolyabb autó árát kérik a motoruningért a Novitecnél, a teljes átalakítás 43460 Euroba kerül.

Majdnem 6000 Euro-t kér a váltó átalakításáért a Novitec, de ez megéri, sőt szükséges hiszen a nagyobb teljesítménynek csak akkor van értelme ha az a menetteljesítményben jelentkezik. Az új áttétellel 3,7 másodperc alatt gyorsul százra a Modena, míg a végsebessége 344 km/h, ami elég ahhoz, hogy kifektessük a gyári órát.

Fékek terén is több félét kínál a cég, a csúcs változat természetesen kerámiából készül. Elöl- hátul 380 milliméteres féktárcsák dolgoznak, de míg hátul négy dugattyús féknyergekkel, addig elöl 8 dugattyúsokkal. Ennek a féknek a felszereléséhez viszont meg kell venni a Novitec 19-es felnijeit is, mert azok mögött fér csak el. A fékek 21900 Euros áráért a tulajdonos kiválaszthatja, hogy fekete, szürke vagy piros legyen a féknyereg. Az igazi élményt azonban az utca embere kapja, ezek a tárcsák ugyanis ugyanúgy felizzanak, minta a Forma-1-es autóké.

A felniken egyébként elöl 245/30 19 illetve hátul 355/25 19-es gumik vannak. A kétféle teljesítményhez kétféle futóművet kínál a Novitec, az alumínium lengéscsillapítós futóműben állítható a magasság a keménység a be és a kirugózás is. Mindezt 7200 Euroért.

Mind a kupéhoz, mind a Spyderhez megrendelhetők az átalakítások. Külsejükben is megújultak az autók a Novitec műhelyében, ahol külön csomag készült a két karosszéria varins számára. Újak a lökhárítók, és szinte minden oldalon találunk egy plussz spoilert a Modenákon. Mindkét csomag megegyezik abban, hogy az új kiegészítőket elsősorban nem esztétikai okból szerelték fel, hanem aerodinamikai szempontból. Másrészt alap esetben hagyományos műanyagból készülnek, de rendelhetők karbonból is.

A Spyderhez ellenben nem rendelhető a kupé hatalmas hátsó szárnya, nem akarták megtörni az autó csodaszép vonalvezetését. A spyder csomag apróságokban különbözik a másiktól, még is egyedivé teszi az autót. Az első hatalmas beömlők és hátsó sárvédőkben lévők is kis vízszintes szárnyakkal gazdagodtak, míg az első spoilertoldatban egy függőleges szárny kapott helyet.

Átalakult az autók hátsó része is, újak a hátsó lámpák és köztük lévő takaró lemez is, amely már nem zárt kivitelű, hanem rácsos, így innen is megcsodálhatjuk a motort.
Ami ugyan nem látszik, de igen jó szolgálatot tesz, az autó teljes alját borító karbon lemez, ami megvédi a kocsit rossz úton is.

A belső térben szinte mindent Alcantara bőr borít, kezdve az ülésektől a műszerfalon át az ajtókig. Carbon betétek, versenyülések és versenyfelszerelések teszik sportosabbá a hangulatot a Ferrariban, he ez egyáltalán lehetséges.