Rémisztő eredménnyel jártak a Michelin légnyomásmérő csoportjának törökbálinti mérései. A tapasztalatok szerint a megvizsgált autók több mint 80 százalékán veszélyesen, vagy életveszélyesen alacsony volt a légnyomás az abroncsokban.

A Michelin nagyon régen, már 1985-ben elindította a “Levegőt az abroncsba” mozgalmat. Elsőként Franciaországban működött ez a kezdeményezés, majd az elmúlt évben más országokra is kiterjesztették. Elsőként Németországra és Olaszországra, idén először pedig Kelet-Európára is.

Eddig Prágában és Pozsonyban jártak a Michelin szakemberei, ezek után érkeztek Budapestre. A tapasztalatok azt mutatják, hogy mindhárom országban az autók négy ötöde veszélyesen alacsony légnyomású gumikon fut. A helyzet Franciaoszágban sem sokkal jobb. A légnyomásveszteséget akkor mondhatjuk veszélyesnek vagy életveszélyesnek, ha a négy kerék légnyomása összességében 0,5 tized vagy egy bar-ral eltér az előírttól.

Lapos kerekekkel nagyon sokat romlik az autó úttartása, ez rejti a legnagyobb veszélyt. Ezenkívül hosszabb lesz a fékút, megugrik a fogyasztás, és ami a fő probléma, a rossz kanyarstabilitás miatt nő a balesetveszély.

A gumik mindig eresztenek valamennyit. Körülbelül 10 százalékos nyomásveszteség egy év alatt még normálisnak tekinthető, ha ennél több, az már gondot jelenthet. Nagyon lényeges, hogy kéthetente, de legalább havonta egyszer ellenőrizzük a gumiabroncsok állapotát és légnyomását. Ezzel a módszerrel bölcsen megelőzhetjük a nagyobb bajt.

Volt olyan délelőtt, hogy a parkolóban, ingyenesen megmért autókon 98 százalékban veszélyesnek minősítették a gumik állapotát a szakemberek. Előfordult olyan eset is, hogy egy illető autójának kerekeiben három szöget is találtak, melyekről fogalma sem volt az autósnak. Általános tapasztalat, hogy túlfújt gumival alig találkozni, míg veszélyesen lapossal annál gyakrabban.