Kia kisautó: Picanto 1

Mindössze 3495 milliméter hosszú a Kia csöppség, a Picanto. A Frankfurtban leleplezett autó kétféle 1.0 és egy 1,1 literes hengerűrtartalmú motorral lesz kapható. 60 lóerőt 86 newtonmétert tud a gyengébb motor, míg a “spéci” változat 64 lóerős és 96 newtonméteres nyomatékkal bír. Ezzel az autó eléri a 152 km/órás sebességet és a gyorsulás 0 és 100 km/h között 15,8 másodpercig tart.

Cserébe viszont igen keveset esznek az autók, vegyes használatban a kisebb erőforrás 5, míg az 1,1-es 5,4 liter üzemanyaggal is beéri. 2005-től tervezi a dél – koreai gyártó, hogy szintén 1 liter körüli dízel erőforrással is árulja majd az autót. Az autó ötsebességes kézi váltóval, illetve az erősebb motor négysebességes automatával is választható, amely az első kerekeket hajtja.

Alapkivitelben 13 colos felnikkel készül a Picanto, de az extra listán 14, sőt 15 colos felnik is szerepelnek. 157 literes csomagtartót találunk az autó hátuljában, ám a hátsó ülések lehajtásával egészen 882 literig bővíthető a rakodóhely mérete. Helyet és 20 kilogramm súly sikerült megspórolniuk a tervezőknek azzal, hogy a Picantohoz nincs pótkerék, helyette defekt javító készletet találunk az autóban. Nyugat-Európában a két első légzsák és az ABS az alapkivitel része, felárért pedig oldallégzsák is rendelhető.

A Kia stand másik érdekessége a KCV-3 kupé-kabrió tanulmány volt. Az autót nyitható fémtetővel látták el, amelynek nagy része üveg, így még zárt állapotban is rengeteg fény jut az utastérbe. Ezt fokozza, hogy az autó belső részét szinte fehér kárpittal borították. A tető mechanikáját a Heuliez cég gyártja, ugyanaz amely a Peugeot 307 CC számára is.

A sportos megjelenést az ajtók után erősen kiszélesedő karosszéria és az agresszívan emelkedő övvonal alapozza meg és a hatalmas hátsó szárny teszi egyértelművé. 2.0 literes 145 lóerős motort szereltek a tanulmányautó orrába. Ehhez pedig egy szekvinciálisan is kapcsolható automata váltó kapcsolódik. A KCV-3 egyedi formája mellett 20 colos felnijei is feltűnést keltettek, amelyek leginkább egy turbó lapátkerekére emlékezet.

A tanulmány autóban elöl négypontos biztonsági övek voltak, melyek az ülések felső részéből bújtak elő. Olyan extrákkal vértezték fel, mint a távolságtartóval is ellátott tempomat és kártyával működő ajtózárak illetve motorindítás. Ez utóbbiak a közeljövőben bekerülnek a Kia sorozatgyártású autóiba is.