Dunehawk – Ilyen lesz az új Terrano? 1

Vagány formájú tanulmányautót mutatott be Frankfurtban a Nissan. A Renault-hoz tartozó konszern újdonsága a koncepcióautók örök feladatát teljesíti. Egyrészt megmutatja, hogy milyennek képzelik a Nissannál a közeljövő szabadidőautóit, másrészt felméri a szalonra látogató sok százezer ember véleményét a kitűzött irány helyességéről.

Műszakilag – legalábbis erőátvitelét tekintve – a Dunehawk egészen hétköznapi autó. Az összkerék-hajtás az X-Trailből érkezik, amely meglepően jó terepjáró képességével kiemelkedik a könnyű szabadidőautók közül. A kapcsolható 4×4-es hajtáslánc átdolgozást követően vette át a Dunehawk a hajtást.

Praktikus utasterével a Nissan tanulmány egy hétszemélyes családi autónak is alkalmas. A beszállásra van hely bőven, mivel mind az első, mind a hátsó ajtók derékszögig nyithatóak. A Nissan szerint a Dunehawk egyesíti a szabadidőautók által nyújtott szabadságot az egyterűekre jellemző kényelemmel és praktikussággal. A jelenlegi kínálat alapján a Dunehawk leginkább a Terrano II utóda lehet. A tanulmány már most sem áll messze a szériaautóktól, megvalósulására nagy az esély.

Kívülről hatalmas felületek és rövid túllogások jellemzik a Dunehawkot, ahogyan a legtöbb jövőt idéző tanulmányautót. A hatalmas felületeket még visszapillantó tükrök felszerelésével sem akarták elrontani, más megoldást kerestek helyettük. A tükrök helyén egy-egy kamera található, melyek a középkonzolon lévő monitorra vetítik a képet a forgalomról. Minden lámpatestben LED-ek dolgoznak, beleértve a tetősín végén elhelyezett burákat is.

A belsőt vaj színű bőr és alumínium kombinációja alkotja, kellemes összhangban. A kezelőszervek a végletekig leegyszerűsítve és különállóan elhelyezve segítik az egyszerű tájékozódást az utastérben.

Brutális méretű abroncsokkal szerelik a Dunehawkot, amely tovább erősíti az autó agresszív megjelenését. A 20 colos könnyűfém felniken 295/45-ös abroncsok díszelegnek.