A Mitsubishi ádáz küzdelmet folytat, hogy helyét megerősítse az európai személyautó-piacon. Ennek fontos eleme az új modellek bevezetése, és az európai ízlés kiszolgálása. Az elmúlt években jelentkező dízelmotor-igényt azonban a Mitsubishi eddig nem igazán tudta kiszolgálni. Sem a nemrégiben bevezetett Outlander sport-terepjáróhoz, sem a napokban érkező Lancer-hez nem lehet dízelmotort rendelni. Európában azonban mindkét autóhoz szinte kötelező lenne a gázolajos erőforrás.

A Mitsubishi nem rendelkezik a legújabb kornak megfelelő dízelmotorral, a fejlesztési költség pedig óriási összegeket emésztene fel, így ismét külső segítség igénybevételére kényszerülhetnek. Korábban a gyár már sikeresen használta a Renault 1,9-es dízeleit, ám most úgy tűnik, a Volkswagen-konszern segíthet a Mitsubishin. A VW kétliteres adagolófúvókás dízelmotorjai kerülhetnek 2005-től a Mitsubishi személyautóiba. Legelőször a kompakt egyterű Grandis kaphatja meg a motort, aztán a többi modell szép sorban.

Ezt a kétliteres dízelmotort a Volkswagen nemrégiben vezette be saját modellparkjába, és jelenleg a Volkswagen Touranhoz és az Audi A3-ashoz kérhető. Érdekesség, hogy előbbiben 136 lóerő a motor maximális teljesítménye, míg az A3-asban 140 lóerőt teljesít a dízelmotor.