Ráncfelvarráson a Honda Civic 1

Alsó középkategóriás típusát sportosabb ösvényre kívánja terelni a Honda. Az IAA (Internationale Automobil Ausstellung – a frankfurti nemzetközi autókiállítás rövidítése) közönsége láthatta először a meredekhátú modellt érintő átdolgozást. Szemből feltűnően más az új Civic. A 2004-es modellévű autókat a mintázat nélküli fényszóróborításról és a tükrökbe szerelt irányjelzőkről ismerhetjük fel. Az autó farán a lökhárító, a hátsó lámpa és a tetőlégterelő formája új.

A motorkínálatban jókora űr tátongott az ezerhatos benzines és a kétliteres, 200 lóerős Type-R között. Az átdolgozással megjelenő, kétliteres négyhengeres ezt a rést tölti ki. 160 lóerős teljesítményével nagyjából pontosan az 1,6 és az erősebb kétliteres motor között áll.

Gyári adatok szerint ötezernél több alkatrészt érintett az átdolgozás, amely így jóval mélyrehatóbb annál, amit a formai különbségek mutatnak. Az alapos munka révén olyan, egyébként nem látható részeken is előrelépés történt, mint a karosszériamerevség, a zajcsillapítás és az ütközésbiztonság. Az utastérben a formaterv nem változott, az anyagok azonban jobb minőségérzetet sugallnak.