Arden A-Type Lightweight RS 1

Az Arden szakemberei egy Jaguár XKR-t vettek alapul, melyből először eltávolítottak minden felesleges súlyt. Távoztak az ajtókárpitok, a tetőborítás, a szigetelő anyagok, az ülések, a hifi, a légkondicionáló és a külső tükrök is. Áldozatok lettek az eredeti oldalüvegek is -helyükön már plexiből készült lapok vannak.

Nem is lehet leengedni őket, csak egy kis elcsúsztatható nyílás van a levegőnek. Komoly eredményt értek el a fogyókúrával, a kész A-Type súlya ugyanis 1390 kilogramm. Az átalakítás következő lépése a bukókeret beépítése volt, amely merevebbé teszi az autót.

Belülre Recaro versenyülések, átalakított kormány és műszerfal került. Versenyautóhoz illően alumínium taposót és pedálsort is találunk az A-Type-ban, ahogy a poroltó is szériatartozék.

Kívülről alig észrevehető a változás, egyedül a hatalmas hátsó szárny kelt feltűnést. Persze ezenkívül is történt átalakítás az autón. Új a hűtőmaszk, a versenysportból származnak a tükrök is.

20 colos felniket szereltek az autóra, amelyeken elöl 245/35-ös, míg hátul 285/30-as gumik vannak. Ezek jól harmonizálnak az új sportfutómű biztosította ültetéssel.

Mindez azonban semmit nem érne, ha az autó nem lenne elég erős. Ám ezen a téren sincs hiba, a 4496 köbcentis motor ugyanis 500 lóerős és ugyanilyen meggyőző a 3500-as fordulatszámnál jelentkező 670 newtonméteres forgatónyomaték is. A V8-as motor zenéje mellé rozsdamentes acélból készült versenysportos kipufogó ad hátborzongató hangokat. Jelenleg egy hatsebességes kézi váltó juttatja a hátsó kerekre a nyomatékot, ám kívánság esetén lehet automata váltót is kérni.

Nem egyszerű elrajtolni az autóval, könnyen füstbe mehetnek a gumik, ennek ellenére, akár 4,4 másodperc alatt elérhetjük a százas tempót. Az Arden A-Type Lightweight RS végsebessége pedig 323 km/h.
Lecserélték a fékeket is az autón, előre hatdugattyús féknyergek és 370 milliméteres féktárcsák kerültek, míg hátul 4 dugattyús nyergek és 340-es tárcsák vannak.