Renault premierek Frankfurtban 1

Korábban már lehetett hallani róla, hogy a két sport Clio, a 2.0 és a 3.0 literesek mellé a Megane-ból is készítenek egy sportmodellt. Ám a Mégane-ban nem szívó, hanem egy turbófeltöltős erőforrás dolgozik. A motor alapját a kétliteres, 172 lóerős erőforrás adta, amely feltöltve már 225 lóerőt tud.

A motor 300 newtonméteres maximális nyomatékának 90 százaléka 2000 és 4000-es fordulatszám között a vezető rendelkezésére áll. A motor teljesítménye hatsebességes manuális sebességváltón keresztül jut az első kerekekhez. Ez a teljesítmény 6,5 másodperces 100-ra gyorsulást biztosít az autónak.

A megfelelő agilitás érdekében egy új, jóval feszesebb futóművet terveztek a sportváltozathoz, ami alacsonyabbra is engedi a karosszériát. A stabil útfogásban szerepet játszik az is, hogy az autót 18 colos felnikkel és igen peres, 225/40-es gumikkal szerelik. Megfelelő fékkel is felvértezték a sportos Mégane-t, elöl 312, hátul 300 milliméteres, belső hűtésű tárcsafékek és négydugattyús féknyergek lassítják az autót.

Kitettek magukért a designerek is, akik vadabbá rajzolták az autót. Nagyobb és sportosabb lökhárítók kerültek az autóra. Igen hangsúlyos az első lökhárító hatalmas levegő belépő nyílása és a szélekre helyezett ködfényszórók is megteszik a magukét. Hátul a középrészen kilépő dögös kipufogók tűnnek fel.

Belül sem marad adósa a vevőknek a Renault, sportülések és sportos kiegészítők teszik egyedivé az autót. Fekete és króm betétek továbbá alumínium pedálok színesítik a belteret. A sport Mégane nem csak három, hanem ötajtós változatban is kapható lesz majd.

Világpremierként bemutatkozott a Grand Scénic is Frankfurti Autószalonon. Első pillantásra látszik a karosszérianövekedés, ami az autó hátsó részét érinti. 23 centivel lett hosszabb a Grand kivitel, mint a hagyományos változat volt. Ebből a növekedésből 5 centiméter jutott a tengelytáv bővítésére és 18 centiméterrel lett hosszabb a hátsó túlnyúlás. Persze nem öncélú a nagyobb karosszéria, mivel két plusz ülés került az utastérbe.

Oldalról lehet leginkább észrevenni a változást, mert nagyobb lett a harmadik oldalsó ablak is. Hét ülést használva sem kell teljesen lemondani a csomagtartóról, ebben ez esetben 200 literes tér áll rendelkezésünkre. Amennyiben öt üléssel utazunk, akkor az ülések beállításától függően 550 és 605 liter között változik a poggyásztér mérete.

A napfényt kedvelők, akár egy 1,61 négyzetméter nagyságú panoráma üvegtetővel is megrendelhetik a Grand Scenicet. Az autó négy benzines (115-165 LE) és két dízelmotorral (100 és 120 LE) lesz kapható.