Ötödik generációs Golf GTI és concept R Frankfurtban 1

A Golf GTI ugyan még csak tanulmány formájában van jelen itt Frankfurtban, de az ígéretek szerint 2004-ben a Párizsi Autószalonon már az utcai változat lesz megtekinthető. Az új GTI-vel az 1975-ben bemutatott egyes GTI generáció sikerét szeretnék elérni, aminek érdekében külsőségekben is számtalan hasonlóság fedezhető fel a régi és az új autón.

Eredetileg mindössze 5000 darab eladását tervezték a GTI-ből, azonban az elmúlt négy generáció már 1,5 millió darab fölé emelte az eladási számot. Piros színben fekete lökhárítóval állították ki az autót, 18 colos könnyűfém felnikkel és piros színű féknyergekkel. Nem csak kívülről mutat sportos jegyeket a GTI – belülről hímzett logók és alumínium betétek, valamint elöl-hátul sportülések vonzzák a szemet.

A GTI-ben egykor 110 lóerős motor dolgozott, a teljesítmény 28 év alatt 200 lóerőre nőtt. Ezt a teljesítményt egy teljesen új, közvetlen befecskendezéses benzinmotor szolgáltatja, amit turbóval szereltek fel. A Golf V normál változatában két benzines és két dízelmotor duruzsol majd. Az 1,4 literes benzines 75 lóerős, az 1,6 FSI pedig 115 lóerős. Dízeleknél az 1,9-es 105, a kétliteres pedig 140 lóerőt teljesít 250 valamint 320 newtonméteres nyomatékkal párosítva.

A Volkswagen legdinamikusabb modellje azonban a concept R elnevezésű, hátsókerék-hajtású, középmotoros sportautó. A 4,2 méter hosszú, 1,25 méter magas sportautót V6-os, 3,2 literes benzinmotor hajtja. A 265 lóerő 5,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót és 270 km/órás végsebességet engedne, ha a 250-nél letiltó elektronikát kiiktatnák.

Kiállították a Polo Classic utódát, amely Nyugat-Európában ősztől lesz elérhető két dízel és két benzines erőforrással. A ferdehátúhoz képest 28 centiméterrel növekedett az autó, a csomagtartó pedig 432 literesre bővült. A 20 milliméterrel megemelt hasmagasságú Polo Fun a krómozott tetősínekkel és 17 colos felnikkel igen látványosan mutat. A Fun a 75 és a 100 lóerős dízelmotor mellett négyféle benzinmotorral (55-100 lóerő) választható.

A Phaeton 120 milliméterrel meghosszabbított változata is frankfurti premier, mely gazdagabb belső felszereltséggel érkezik. A nyújtott tengelytávú Phaeton V8-as és W12-es benzines valamint V10-es turbódízel motorral rendelhető.