Mazda Kusabi – Zoom-Zoom minden napra 1

A négyüléses Kusabi rendkívül sportos képet mutat alacsony üvegfelületeivel, leginkább egy csapott tetős amerikai hot-rod jövőbeli képére emlékeztet. Az egyenes felületek mindössze két, körülbelül 2 centiméter magas, hosszúkás LED-ekből álló lámpatesttel vannak megtörve, elöl és hátul egyaránt. A 17 colos abroncsok az autó széleire kerültek, minimális túllógást és 2490 milliméteres tengelytávot eredményezve ezzel. A Kusabi a Mazda2 padlólemezére épül, de 3800 milliméteres hosszúságával és 1720 milliméteres szélességével jóval nagyobbnak tűnik annál.

A kilincsek sem törik meg a harmóniát, mivel szinte láthatatlanul a tetővel teljesen egy síkban egy billenőkapcsoló formájában, az ajtó sarkánál helyezték el őket, a karosszéria színére fényezve. A négyszög alakú felület magunkhoz közelebb esőn részének megérintésével leheletfinoman nyithatjuk ki az ajtókat. A billenőkapcsoló tető felőli részének érintésével az ajtó mögötti tetőrész felét és az ahhoz kapcsolódó ablakot hajthatjuk fel. Innen hozzáférhető a tágasnak éppen nem nevezhető csomagtér.

A belsőt főként az alumínium betétek és azokat körülvevő fekete borítások uralják és teszik rendkívül látványossá. Az ülések első pillantásra nagyon kényelmetlennek tűnnek, mivel a ránézésre kemény, kívülről alumíniummal díszített ülések rendkívül kagylósak, leginkább egy lavórra emlékeztetnek.

Belül szintén találunk némi újdonságot, mivel az első ülések nem a hagyományos előrebukással segítik a hátra beülni szándékozókat. Az ülés oldalán lévő kar felfelé húzásával a háttámlát egy ajtóhoz hasonlóan beforgatjuk az autó közepe felé, amivel a hagyományos megoldásnál kedvezőbb lehetőséget teremtünk a beszállásra.

Az autó sportautós jellegét sokak szerint lelombozhatja a motortérben elhelyezett erőforrás. Elöl ugyanis egy 1,6 literes közös, nyomócsöves turbódízel motor muzsikál 110 lóerővel és 240 newtonméteres nyomatékkal. A Mazda szerint azonban ez tökéletesen elegendő a dinamikus városi közlekedésre, rendkívül alacsony fogyasztással párosítva.

A kiállított jobbkormányos Kusabiba egy robotizált kézi váltót szereltek, amelyben a nulla és hátrameneten kívül egy plusz és egy mínusz jel között lökdöshetjük a váltókart.

A Kusabi tanulmány mellett a Mazda 3 lépcsőshátú változata is Frankfurtban debütált. Az autó kétféle lökhárítóval és orr-résszel látható a Frankfurti Autószalonon szeptember 21-ig, reggel kilenc és este hét óra között.