Suzuki tanulmány: Esztergomból jön majd! 1

Egyszerű kisautóból négyüléses kabrióvá válhat a Suzuki Swift. Legalábbis akkor, ha igaznak bizonyul az Auto Bild című szaklap feltételezése, mely szerint a Frankfurtban bemutatott tanulmányautó a Swift utódjaként érkezhet meg az európai piacokra. Mivel ez még arrébb van, nézzük, mit tud a Concept S2.

A négyüléses autó elektromotoros nyitható kemény tetőt kapott. A kocsi a 2002-es Párizsi Autószalonon látott Concept S továbbfejlesztett változata. A legtöbb mai autó hasonló tetőmegoldása két részre hajtja a tetőt, a Suzuki tanulmányában háromfelé hajlik a hardtop.

A Concept S2 méretei alapján a kisautók közé tartozik. 370 centis hosszával rövidebb a Fiat Punto és Opel Corsa jellegű autóknál. A 173 centis szélesség viszont igen jelentős egy ilyen rövid autótól. Egy 103 lóerős, 1,6 literes benzinest rejt a koncepcióautó orra. Az erőátvitelben hatfokozatú kézi sebességváltót találunk.

A Concept S és az S2 egy új kisautó alapjául szolgál, amelyet hazánkban gyártanak majd. A helyszín a Magyar Suzuki esztergomi gyára. A gyártás a Suzukitól származó információink szerint 2004-ben indul.

Frankfurtban láthattuk a márka új raliautóját is. 2004-től a Suzuki a rali VB-n indított Ignist az új modellen alapuló típussal helyettesíti. A japán gyártású versenyautó helyébe lépő újdonság erősebb és stabilabb a jelenleg bevetettnél. A nyomaték mellett a teljesítmény is nőtt. Az eddigi 216 helyett 220 lovas a 2004-es Junior WRC. A nyomatékmaximum 186 helyett 191 Nm. A két értékhez tartozó 8500-as illetve 7250-es fordulatszám nem változott.

Az erőátvitelben maradt az önzáró differenciálmű és a hatfokozatú váltó. A kerékfelfüggesztés elöl Mc-Pherson rugóstagos, hátul a szériaautó merev tengelyéhez hasonló. A fékek a kicsi és csupán 1000 kilós autóhoz mérten extrém átmérőjűek. Aszfalton 355, murván 300 milliméteres fékek lassítják az autót elöl. A hátul is Brembo gyártmányú fékek átmérője 278 mm. A hátsó légterelő módosításon ment át.