Le Mans quattro – Szupersportautó az Auditól 1

A háromszoros Le Mans győztes Audi R8 génállományát egy utcai sportautó-tanulmányba is átültette az Audi. A Le Mans quattro a sokszoros Le Mans győztes Audi versenyautók műszaki felépítésével rokon.

A közúti versenyautó autó hossza 437 centiméter, agresszív külsejének a csupán 125 centis magasság és a 190 centiméteres szélesség is jót tesz. Egy V10-es motorról hallva rögtön sokszáz lóerő jelenik meg az autórajongók lépzeletében. El lehet képzelni, mit tud egy V10-es benzines dupla turbóval és közvetlen befecskendezéssel.

A teljesítmény tényleg irtózatos. A V10-es FSI 6800-as percenkénti fordulaton 610 lóerőt ad le. A maximális nyomaték 750 newtonméter. Ez nem egyszerűen kolosszális erőt jelent, de ráadásul 1750 és 5800-as fordulatszám között állandó. A versenyautós sebességváltó sorosan kapcsolható és hatfokozatú.

Az Audi szerint az autót térkínálata és komfortja is kiemeli a szupersportautók közül. Aki még sosem ült ilyen jellegű autóban, az puhányságnak gondolhatja ezen értékek hangsúlyozását, pedig a zsigeri vezetési élmény nem az alig elviselhető szűkösségből, a pocsék üléshelyzetből és a legfeljebb gyermekeknek elegendő fejtérből ered.

A karosszéria vázát az Audinál 1994-óta sorozatban gyártott alumínium csőrácsváz konstrukció adja. A karosszériaelemek anyaga alumínium és szénszálas műanyag. Az autó üres súlya így az összkerék.hajtás ellenére 1530 kilogrammon tartható.

Nincs adatunk az autó végsebességéről, amelyet így csak becsülni tudunk, körülbelül 335 km/órára. A nulláról százig és kétszázig eltelő időt azonban megmérte a gyár és közölte is: 3,7, illetve 10,8 másodperc.

A kocsi sorozatgyártásról eddig kiszivárgott információk szerint van esély arra, hogy az Audi ellenfelet állítson a most uralkodó szupersportautóknak és a legerősebb túraautóknak.