Jaguar R-D6 – Nemes dízelkupé 1

Két éve az R-Coupé, idén az R-D6 miatt figyelt fel a szakma a Jaguárra, itt Frankfurtban. Motorja egy közös nyomócsöves, V6-os dízel, amelyet a PSA Peugeot Citroën és a Ford (a Jaguar főrészvényese) közösen fejleszt ki. Ebben a tanulmányban igen nagy teljesítményre és nyomatékra hangolták a duplaturbós motort. A maximális nyomaték a hengerűrtartalomhoz képest óriási, 500 Nm, a lóerők száma 230.

Ugyanez az erőforrás 2004-ben az S-Type motorterében is megjelenik, de szerényebb paraméterekkel. A koncepcióautó végsebessége 250 km/óra, amit elektronika szabályoz. Nulla és 100 km/óra között kereken hat másodperc telik el, ha a sofőr ügyesen bánik az autóval.

Az R-D6 egy egyszerű, érzéki és sportos vonalvezetésű autó, mondja a tanulmányról Ian Callum, a Jaguar formatervezési igazgatója. Az orr a négy kerek lámpával és a hűtőrács maradandó formai elem a brit márka autóin. A klasszikus, időtlenül elegáns forma egy a repülőgépiparból átvett módszerrel gyártott, ragasztott alumínium elemekből álló karosszériát ékít. Műanyagok alkalmazásával a súly nem haladja meg az 1500 kilogrammot.

Sajátságos arányait a rövid hosszhoz képest nagyon nagy tengelytávnak köszönheti az autó. A mindössze 433 centis kupé tengelytávolsága 284 centiméter. Ezekkel az adottságokkal az autó négy személynek nyújt helyet, akik mindannyian saját oldalajtón át szállhatnak be. Az R-D6 ugyanis négyajtós, hátsó ajtói az elsőkkel ellentétes irányba nyílnak. A kerékfelfüggesztés az XJ limuzinból érkezik, a gumik mérete elöl 255/30 R21, hátul 275/30 R21.

Hagyományai alapján a Jaguarhoz úgy illik a dízelmotor, mint hátizsák a nagyestélyihez. A márka azonban nemrég bemutatta az X-Type dízelmotoros változatát, amely a Ford Mondeo és a Mazda6 közös dízelét kapta. Az R-D6, létrehozói szerint, Sir William Lyons-nak is tetszene. Sir William, a Jaguar egykori elnöke, sosem riadt vissza az újításoktól, és ha még ma is ő állna a vállalat élén, akkor ugyanebbe az irányba vezetné a Jaguart, mondják.

Most mutatták be az X-Type kombit is.