Hivatalosan is leleplezték a Volvo S40-est 1

Az 1995 óta gyártott S40-es és kombiváltozata, a V40 a Mitshubishi Carisma padlólemezére épült, míg a most bemutatott modell az új Focus és Focus C-Max padlólemezét használja. Az újdonsült Volvo – Ford együttműködés azonban ennél szélesebb körű, mivel a Volvónak a beszerelésre váró hét erőforrásból négyet a Ford szállít.

A Volvo mostanában legtöbbször hangoztatott stratégiája a vásárlói réteg jelentős fiatalítása. Az új S40-nel némi esély mutatkozik erre, mivel a márkára jellemző hagyományos stílusjegyek megőrzése mellett a korábbi modellekhez képest jóval sportosabb képet sugároz az S40.

A karosszéria szélesebb és magasabb lett, hossza viszont csökkent az elődhöz képest. A méretek változása ellenére a Volvo elsődleges célja a biztonság megtartása, amit a rövidebb orr-részben többek között az akár 500 millimétert is hátramozduló motor
biztosít.

Látványos újdonság a középkonzol, mivel a kapcsolók egy vékony alumínium lapon kaptak helyet. A konzol mögött egy pakolórekesz került kialakításra.

Az új S40-ben elsőként öthengeres 2,4 literes motorok dolgoznak 140, illetve 170 lóerős teljesítménnyel a T5 mellett. Dízel fronton a szintén Fordból ismerős, közös nyomócsöves turbódízel 136 lóerős változata köszön vissza, mely a későbbiekben 109 lóerős változatban is rendelhető lesz majd.

Szintén a közeljövőben jelennek meg a négyhengeres, Fordtól származó 100 illetve 120 lóerős benzinmotorok, amelyek az alapváltozatot hajtják majd.

A legizmosabb motor a T5 jelzésű, öthengeres, turbós, 220 lóerős változat, amely elektronikus vezérlésű összkerék-hajtással, illetve hatfokozatú kézi vagy ötfokozatú automata váltóval is rendelhető.

Az S40 a Volvo belgiumi gyárában készül Gentben idén ősztől és év végéig kizárólag Svédországban kerül értékesítésre. A nemzetközi piacokon 2004 elején jelenik meg.

Az azonos műszaki alapokra épülő következő Volvo modell, a V50 megjelenése, 2004 első felében várható. Hazánkban jövő február-márciustól kapható az autó, alapáráról még nincs információnk.