A Porsche-Inter Auto Kereskedelmi Kft. eladta az első Magyarországon hivatalosan értékesített Lamborghinit. Tehát nem ez az első Lamborghini hazánkban, hiszen magyar rendszámos Lambo már régebben is futott útjainkon, ám azokat külföldön vásárolták. A szerencsés tulajdonos Audikat birtokol, így merült fel, hogy egy a márkacsoporthoz tartozó sportkocsikból is vásároljon.

A döntésben segített, hogy az ügyfél részt vehetett egy olaszországi tesztvezetésen is, ahol kipróbálhatta, mit is jelent a “bika ereje”. Ezek után született a döntés és az egyeztetés, majd a megrendelés. Egyeztetésre azért volt szükség, mert az úr nem egy összegben fizette ki az autót, hanem banki finanszírozással. Ennek megfelelően nem lehet pontosan meghatározni az autó árát, hiszen az az euro árfolyamától is függ. A sárga színű Murcielago egyébként az extrákkal együtt 278 330 euro, ebből a durván hetvenmilliós árból 30 millió kerül az államkasszába. Körülbelül egy évet kellett várni, mire a tulajdonos a megrendelést követően átvehette autóját.

Az első hivatalosan értékesített Lamborghini-nek köszönhetően kezdődhet meg a márka magyarországi forgalmazása. Éves szinten egy Murcielago és két Gallardo az eladási cél. Ez utóbbi egyébként majd 100 ezer euróval olcsóbb és 80 lóerővel gyengébb, mint a csúcs Lambo.

Egyelőre nem lehet itthon szervizeltetni a Lamborghiniket, a nagyobb javításokra továbbra is Bécsbe szállítják az autókat. A kisebb revíziókat az olasz cég emberei elvégzik az M5-nél. Először 2500 kilométernél kell szervizbe vinni az autót, majd utána 7500-nál.

6193 köbcentis 12 hengeres V motor biztosítja, hogy az autó az egyik leggyorsabb sportkocsi legyen a világon. 7500-as főtengelyfordulat mellett 580 lóerőt ad le az erőforrás, amihez az 5400-nál fellépő 650 newtonméteres maximális forgatónyomaték is társul. Ez a teljesítmény biztosítja azt, hogy az autó 3,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót és a végsebessége 330 km/h. A motor ereje hatsebességes kézváltón és viszkókuplungos állandó öszkerékhajtáson keresztül jut a kerekekhez. Ezek elöl 245/35 ZR 18-asok, míg hátul 335/30 ZR 18-asok.

Több különlegesség is rejtőzik az ék alakú karosszéria alatt. De maga a karosszéria is a hagyományostól eltérő, hiszen a tető és az ajtók kivételével minden elem szénszálas műanyagból készült. A hagyományoknak viszont nagyon is megfelel, hogy a motoron továbbra is feltünteti a cég a 12 hengeres erőforrás gyújtási sorrendjét.

Azért, hogy az autó rosszabb úton is haladni tudjon, illetve, hogy fekvőrendőrökön is át tudjon jutni, az első rész magassága négy centivel emelhető. A lengéscsillapító keménységét négy fokozatban állíthatjuk, illetve auto állásban a számítógépre hagyatkozhatunk. Ennek kapcsolói még a neves elődből, a Diablóból származnak.

A motor hűtői is hátul kaptak helyet, azokhoz a karosszéria felső része felöl is áramlik levegő. Ha szükséges, automatikusan kinyílnak a kis szárnyak, hogy több levegő juthasson a motorhoz. 70 km/h alatt visszazáródnak, de vezető is vezérelheti a folyamatot. 130 km/óránál pedig az autó hátsó részéből egy kis szárny emelkedik ki, hogy növelje a hátsó tengelyre ható leszorító erőt, ezáltal a stabilitást.

Ez az eladott autó még nincs végleges állapotában, hiszen a tulajdonos kérésére visszaviszik Bécsbe, ahol a tiszta fekete belső részt két tónusúra cserélik majd ki.