A már jó egy éve felmerült problémák – a nagy sebességnél rossz egyenesfutás – többek között a Bugatti főnöke, Karl-Heinz Neumann elbocsátásához vezettek. A Volkswagen konszern korábbi elnöke – Ferdinand Piëch – által kijelölt, 406 km/órás végsebesség eléréséhez a Bugatti az autó teljes átépítésre kényszerülne, ami időbeli, anyagi és stilisztikiai okok miatt nem kivitelezhető. Az aerodinamikai problémák megoldása helyett marad az elektronikus leszabályozás.

Bernd Pischetsrieder, a konszern jelenlegi elnöke bejelentette, hogy a Bugatti Veyron végsebességét 330 km/órában korlátozzák, ami a világ leggyorsabb szériaautója címének az elvesztését jelenti – jókora presztízsveszteséget okozva ezzel a Volkswagennek és a Bugattinak.

A korlátozott végsebességnek köszönhetően megoldódnak a motor hűtési, a váltó terhelési és az abroncsok terhelési gondjai is.

A Bugatti új elnökének nevét Bernd Pischetsrieder a Frankfurti Autószalonon hozza nyilvánosságra.