Tesztvezetés keretében újra lehetőségünk nyílt a legújabb Skoda dízelek kipróbálására. A Skoda Fabiát az 1,4 literes PD TDI motorral és a 131 lóerős 1,9-es dízellel próbáltuk ki. A kisebbik dízelmotor 75 lóerős teljesítményét 4000-es, míg tetemes, 195 newtonméteres nyomatékát már 1900-as fordulaton leadja.

A kis hengerűrtartalmú dízel meglepően könnyen vezethető, már kis fordulattól is jól húz – lefulladásra nem hajlamos. Ötsebességes kézi váltója rövid úton és pontosan jár, tévesztés nélküli váltást lehetővé téve.

Legfőbb erénye az új dízelmotornak a csekély fogyasztás, mivel a gyári adatok szerint öt liter alatt fogyaszt vegyes használatban 100 kilométerenként.

A legolcsóbb dízelmotorral szerelt változat 3 335 000 forintba kerül. Ennyi pénzért a Classic felszereltség keretében fényezett lökhárítókat, fordulatszámmérőt, két irányban állítható kormányt, vezető oldali légzsákot és elektrohidraulikus szervokormányt kapunk.

A Fabia sportváltozatában, az RS-ben az 1,9 literes 130 lóerős turbódízel motor dolgozik, ami elsőre kicsit meglepő egy sportosnak szánt modelltől. A lejjebb ültetett karosszéria, a sportos légbeömlőkkel tarkított lökhárítók, a rozsdamentes acél kipufogócsonk, a 16 colos könnyűfém felnik, valamint a mögöttük zölden világító féknyergek agresszív megjelenést biztosítanak a Fabiának.

Belülről legalább ennyire eltér a hagyományos Fabiától az RS változat, mivel több színben pompázó RS logóval ellátott sportüléseket, fekete-ezüst színű műszereket valamint számtalan egyéb sportos jegyet találhatunk benne.

A gyengébb változatoknál is kiváló útfekvés tovább javult az alacsonyabb karosszériának köszönhetően és a fékhatás is jelentősen nőtt a négy tárcsafékkel. 9,6 másodperces gyorsulásával és 204 km/órás végsebességével dinamikus autózást tesz lehetővé az RS. Hátba veregetős érzést ugyan nem kapunk, de cserébe igen kedvező, 7 liter alatti városi fogyasztást produkál az autó gyári adatok szerint, részben a hatsebességes kézi váltónak is köszönhetően. A Fabia RS alapváltozatáért 5 174 000 forintot kell letennünk az asztalra.

Az értékesítési adatok alapján a Superb-ben van leginkább keresnivalója a dízelmotoroknak, mivel az eladott autók oroszlánrészét gázolajjal hajtott erőforrások adják. A meglévő 100 és 130 lóerős dízelt nem, a 2,5 literes V6-os TDI motort azonban módosították.

Az eddigi 155 lóerőről 163 lóerőre izmosodott a motor, 310 newtonméteres nyomatéka pedig 350-re módosult. Az előző változathoz képest szintén újdonság, hogy a motor már teljesíti az Euro IV-es károsanyag-kibocsátási normát is. Classic felszereltséggel 8 790 000 ezer forintba kerül a Superb V6-os TDI.