Sok tanulmányautóval ellentétbe a Mitsubishi “i” egy tökéletesen működő példány, amire mi sem jobb bizonyíték, minthogy az autó nemrégiben egy fogyasztási teszten vett részt. Bár a Mitsubishi “i” tanulmányautót hivatalosan csak a jövő héten kezdődő Frankfurti Autószalonon fogják bemutatni, az autó már részt vett az ADAC augusztus elején rendezett EcoTest-jén.

Ahol csak lehet, alumíniumból vagy műanyagból készítették az “i” karosszériáját, hogy minimális legyen az önsúly. Az autó motorja benzines, 1,0 literes. A takarékos üzem érdekében CVT váltó juttatja az első kerekekhez az erőt, a Stop&Go rendszer huzamosabb állást követően leállítja, induláskor pedig automatikusan újra indítja a motort. Így lehetséges, hogy a Mitsubishi “i” a teszten mindössze 3,8 liter benzint fogyasztott átlagos üzemben, CO2 kibocsátása pedig 89 g/km volt.

Sajnos ezzel a takarékos autóval a közeljövőben nem találkozhatunk útjainkon, mivel a Mitsubishi szerint legkorábban 2005-ben készülhet el az autó szériaverziója, és akkor is csak Japánban. Nem elképzelhetetlen, hogy később azonban Európába is szállítani fogják majd az autót.