A Peugeot szerint a 407 Elixir egy jó példa arra, hogyan is nézhetnek ki a jövőben a szériagyártású modellek a francia márkánál. Neve alapján jogos lenne a következtetés, hogy a 407 Elixir valamiféle előjátéka a jövőre megjelenő Peugeot 406 utódnak. Külseje alapján az autó azonban messze van a Peugeot 407-estől, mely hagyományos, limuzin felépítéssel fog megjelenni a 2004-es Párizsi Autószalonon.

Szemből nézve a 407 Elixirt valóban rá lehet ismerni a 407-es Peugeot-ra, ám az oldalsó és hátsó felépítés végérvényesen elárulja a tanulmányautót. Különlegese a tető kialakítása, mivel a 307 SW-hez hasonlóan szinte a teljes tetőlemez helyét üveg foglalja el.

Műszaki felépítését tekintve azonban a 407 Elixir igencsak közeli rokonságban áll az új típussal. Az autó tengelytávja 2725 milliméter, ami jókora utastérnek ad lehetőséget. Ennek ellenére a tanulmányautóba csak négy ülést szereltek, melyek a hátsó sorban is egymástól függetlenül mozgathatók.

A 407 Elixir talán legérdekesebb pontja a motortérben keresendő. A PSA Peugeot-Citroën autókonszern és a Ford közös munkájának eredménye a 201 lóerős, 2,7 literes dízelmotor. A közös nyomócsöves dízel maximális nyomatéka 440 Nm. A tanulmányautóban Tiptronic váltó közvetíti a motor erejét, mely teljesen automatikusan választja ki a fokozatokat, de akár kézzel is kapcsolható.

A Peugeot frankfurti standján látható majd a 4002-es tanulmányautó is, mely a Peugeot 2002-es design pályázatának győztes munkája. Egy évvel ezelőtt, a 2002-es Párizsi Autószalonon hirdette ki második design pályázatát a Peugeot. A versenyre olyan tanulmányautókat kellett készíteni, melyek a retro és a futurista formát egyesítik és valódi Peugeot gyökerekkel rendelkeznek. Az 5000 eurós fődíj mellett a Peugeot ígéretet tett arra is, hogy a győztes pályázatot valódi méreteiben is elkészíti. Ez lett a Peugeot 4002.

Az autót Stefan Schulze tervezte, aki 32 éves és grafikus művész. A Peugeot 4002 szokatlan felépítésének kulcsa, hogy az utastér teljesen az autó eleje felé mozdul el. A tervező szerint ettől különösen dinamikus képet mutat a tanulmány. Az autó mai Peugeot gyökerei nem vitathatók, mivel a fényszórók és némely apró design elemek ismerősen lehetnek a francia márka új autóiról. A régi emlékek is felfedezhetők, mivel Schulze az 1936-ban bemutatott Peugeot 402-es szokatlan hűtőrácsát próbálta átültetni autójára.