Eddig sportos beállítottsága ellenére egyetlen kupéval rendelkezetett az Alfa Romeo. A GTV azonban csak 2+2 személynek adott teret, pedig a legfőbb konkurensek rendelkeznek valóban négyszemélyes gyönyörűséges kupéval. Mostantól az Alfánál is változik a helyzet, ugyanis a Frankfurti Autószalonon való bemutatását követően ősztől az Alfának is lesz kupéja.

Az Alfa GT Coupé már látható volt a Genfi Autókiállításon is, ám akkor még nem teljesen kész állapotban. A GT Coupé a 156-os Alfából származik, így külső és belső megjelenésével is emlékeztet rokonára. A frontrész a felújított 156-os enyhén átformált mása, viszont az autó hátulja teljesen egyedi képet mutat.

A 156-os rokonságnak és a 2596 milliméteres tengelytávnak köszönhető, hogy kellően tágas az autó utastere. Szintén a családi gyökerekből származik a motorkínálat, csak a 156-os 1,6-os alapmotorja hiányzik. A 156 GTA-ban és a 147 GTA-ban 250 lóerőt termelő, 3,2 literes, V6-os csúcsmotor 240 lóerőt produkál – hasonlóan a GTV-hez és a Spiderhoz. Dízelmotort is kínálnak majd az autóhoz. Az ultramodern 1,9-es Multijet turbódízel 150 lóerős teljesítményével könnyen felveszi a versenyt a hasonló teljesítményű benzinesekkel.

Az egységes márkaarculat jegyében legnagyobb modelljét, a 166-ost is enyhén átalakítja az Alfa Romeo. A márka zászlóshajója a GT Coupéhoz és az új 156-oséhoz hasonlatos első lökhárítóval, fényszórókkal és hűtőráccsal formálódik át. Hangyányit változtatnak az autó hátulján is, amiből leginkább az új lámpatestek tűnhetnek fel.

Változik a 166-os modellkínálata, mivel a legnagyobb modell is kamatozik a legújabb motorfejlesztésekből. Marad a kínálatban a 150 lóerős 2,4-es dízelmotor, de 175 lóerős teljesítményű Multijet változata is felkerült a palettára. Ehhez az autóhoz is választható a GTA-k motorja, bár a maximális teljesítmény itt is “csak” 240 lóerő. Végre a 166-osban is megjelenik az ebben a kategóriában régóta elvárható ötfokozatú automata, az erősebb dízelhez és felárért. Az összes többi modell hatgangos kézi váltót kap alapáron.