Ádázzá vált a küzdelem a Citroën és a Peugeot WRC csapatai között. A Német Rali megnyerése, mivel a németországi a legjelentősebb európai autópiac, minden márkának páratlanul fontos. A Mosel mentén harmadszor is egy Citroën végzett az élen, a Peugeot pedig némi lépéshátrányba került.

Néhány hét múlva viszont nem kis részben a Peugeot-ra figyel majd a világ a Frankfurti Autószalon kapcsán. Itt mutatkozik be a 307 WRC. Az autót 400 nap alatt fejlesztették ki, az első tesztek tavaly decemberben indultak.

Elvileg a nagyobb és súlyosabb 307-ből nehezebb ütőképes raliautót készíteni, mint a 206-ból, vagy a pár év múlva érkező 207-ből. A döntésnek marketing okai vannak. A várható győzelmekkel a Peugeot a nagyobb sorozat fényét szeretni emelni. A nagyobb induló súly jelentőségét csökkenti, hogy jövőre a jelenlegi 1230 kiló helyett 1380 kilogramm lesz a WRC-k minimális súlya.

Még kérdéses, hogy a márka mikor veti be a 307 WRC-t. Az első verseny időpontja a fejlesztés további menetétől függ, a homologizáció tervezett ideje jövő január. Konstrukciós változás, hogy a Hewland-gyártmányú váltó nem hosszában áll, hanem az autó hossztengelyére merőlegesen kapcsolódik a motorhoz. A motor teljesen új, kódjele XU7JP4.

Az autó teljesítményéről és versenyképességéről mi még semmit nem tudunk, Corrado Provera, a Peugeot ralicsapatának csapatfőnöke viszont igen. Azt mondja, hogy a 307 WRC sokkal jobb autó a 206-nál. Ez további konstruktőr világbajnoki címekhez segítheti a Peugeot-t. A Peugeot 2000 és 2002 között sorozatban háromszor győzött a márka VB-n, és idén is vezeti a rangsort a Citroën előtt, a cikk írásakor 4 ponttal.