1965-ben a Lancia Fulvia Coupé egy divatos külsejű, erőteljes sportkocsi volt, tele modern műszaki megoldásokkal. Hasonló az ábra a napokon belül bemutatkozó 2003-as Lancia Fulvia esetén is, mely egyelőre csak tanulmányautó formájában lép színre a Frankfurti Autószalonon.

A Lancia célja ezzel a tanulmánnyal kettős. Egyrészt emlékállítás a legendás elődnek, másrészt pedig a Lancia sportosan elegáns potenciáljának demonstrálása. Az autó tervezésekor törekedtek arra, hogy az előd formai jellegzetességeit az utódra is átültessék. Így az új Fulvia a ma divatos retro modellek táborát gyarapítja, de azért a kemény sportautós tulajdonság is a fontos szempontok között maradt.

Az autó külső karosszériaelemei alumíniumból készültek, így a Fulvia kevesebb mint 1000 kilót nyom. Így bőségesen elegendő volt a Fiat-konszern raktárából az 1,8-as, 140 lóerős benzinmotort felhasználni a sportos mozgatáshoz. Ezzel a motorral 8,6 másodperces százas sprintidő érhető el, a végsebesség 213 km/óra.

Hamisítatlan vezetési élményt kíván nyújtani a Lancia az új Fulviával. Ebbe az elektronikus segédberendezések alkalmazása semmiképp sem fér be, így kipörgésgátló vagy menetstabilizáló alkalmazásáról szó sem lehet. Egyedül blokkolásgátlót adnak az autóhoz.