Eddig legalább Bécsig kellett utaznia annak, aki egy új Ferrarit szeretet volna vásárolni magának. Ha valakinek csak ez az utazás szegte eddig kedvét, akkor mostantól vége a böjtölésnek. A Ferrari Deutschland együttműködésével ugyanis az SPQR – amely cég eddig is a Fiat konszern autóit árulta -, megkezdi a Ferrari és Maserati modellek hazai értékesítését.

A forgalmazó új bemutató termet épít a Váci úton, ahol megfelelő környezetet alakítanak ki a két olasz márka értékesítéséhez. A szalon szeptember végére készül el, amelyben természetesen, nem csak képeken lehet majd megcsodálni az autókat. Meg is érkezett már Magyarországra az első két autó, egy Maserati Spyder és egy Maserati Coupé. Januártól a szalonban természetesen már Ferrari is lesz, minden bizonnyal egy 360 Modena. A drágább modellek között ugyanis olyan is akad, amelyikre négy évet kell jelenleg várni.

Hazánkban azonban nem elsősorban ezek az autók lehetnek sikeresek. A forgalmazó szerint a Frankfurti Autószalonon bemutatásra kerülő Maserati Quattroporte viszont annál inkább. Ez a sportos luxuslimuzin ugyanis jobban használható hazánkban. Az autót elsősorban a csúcskategóriás autók ellen küldik harcba, úgymint a Mercedes S-osztály, a BMW 7-es, vagy az Audi A8. Mind méretében, mind motor és hajtásláncával megfelel a követelményeknek és eleganciában sincs hiány.

Az autó több, mint öt méter hosszú mozgatásáról pedig egy 4,2 literes 400 lóerős V8-as erőforrás gondoskodik.

Ugyanez a blokk található a Magyarországra érkezett két Maseratiban is, ám azokban még “csak” 390 lóerőt teljesít. Mindkét autó, már az Evolution ’03 változat, azaz nagyobb első és hátsó lökhárítóval és V8-as jelzéssel szerelték fel őket.

Mindkét autóban a Ferrari F1-es típusú váltója kapott helyet, amelyet a Maseratinál Cambiocorsa névre kereszteltek. Érdekes, hogy bár a motor elöl van, a váltó a differenciálművel egybeépítve a hátsó tengelynél kapott helyet. Négyféle beállítás közül lehet választani a Cambiocorsa esetében: normál, sportos, automatikus és a kis tapadás. Az első kettő a kormány mögött elhelyezett fülekhez kitalált programok, a nevük elárulják mikor használatosak.

Az automatikus beállítás esetén az autó automata váltósként üzemel, a hátramenetet minden esetben egy a hagyományos váltó helyén lévő kapcsolóval aktiválhatjuk. A kis tapadás elnevezésű programot havas jeges útra találták ki, mivel a Maserati úgy gondolja – autói eltérően más sportkocsiktól -, autóik bármikor használható, négy évszakos autók.

Az autók felfüggesztésnek keménysége is állítható, ezt az úgynevezett Skyhook rendszer teszi lehetővé, amelynek szenzorai folyamatosan figyelik az autó mozgását. A vezető alapvetően kétféle beállítás közül választhat: normál illetve sportos.

Míg a Coupé 2+2 üléses kialakítású, addig a Spyder csak kétüléses. Nem csak a tető foglalja el azonban a hátsó utasok korábbi helyét, hanem az is közre játszik, hogy a Spyder 220 milliméterrel rövidebb tengelytávval készül, mint zárt kivitelű testvére. A rövidülés nem ment a csomagtér rovására, a zárt és nyitott változatokban egyaránt 300 literes a poggyász rekesz.

Az autók árát egyelőre nem lehet tudni, Németországban a Maseratik 100 és 120 ezer euro között vannak felszereltségtől függően.
A Ferraikért ennél jóval többet kell a pénztárnál hagyni.