A Forma-1-es Magyar Nagydíjat megelőzően lehetőséget kaptunk rá, hogy találkozzunk a Toyota versenyzőivel, tesztpilótájával és a versenycsapat vezetőivel. A rendezvény elején a két versenyzőnek, Cristiano Da Matta-nak és Olivier Panis-nak valamint a tesztpilótának, Ricardo Zonta-nak lehetett kérdéseket feltenni.

A Toyota nagyon jól állította össze a fejlesztések elején tartó csapatát, hiszen Panis és Zonta is sok tapasztalattal rendelkezik a Forma-1 világából, Da Matta pedig elég gyors, hogy eredményes legyen. Da Matta egyébiránt, a Cartban is Toyotával versenyzett, ahol tavaly megnyerte a bajnokságot. Nem meglepő tehát, hogy a 29 éves brazil pilótának jobbak az eredményei, mint francia társának, aki viszont nagyon sokat tud segíteni a csapatnak az autók beállításánál.

Oliver Panis egy kérdésre válaszolva elmondta, hogy nagyon fontos neki a családja, támaszt nyújt neki és nem érzi úgy, hogy a tény, miszerint hazavárják, lassítaná őt. Arra a kérdésre, hogy kér-e tanácsot, illetve hallgat-e Panisra, Cristiano Da Matta kifejtette, hogy természetesen igen, de ez igaz Zontával kapcsolatban és fordított irányban is. “Egy csapat vagyunk, a Toyotáért versenyzünk, és nem egymás ellen.”

Megkérdezték a versenyzőket, hogy melyik pozícióban láthatjuk őket viszont a rajtrácson, amelyre egyöntetűen a pole-t mondták. Erre megvan minden esélyük, hiszen már tudjuk, hogy az új Hungaroring eddigi legjobb idejét Olivier Panis futotta péntek reggel. Az eredménye 1 perc 21.770 másodperc volt. A pilóták nagyon barátságosak voltak, jó kedvük a társaságra is átragadt. A céljuk, hogy az év végén a csapat az ötödik helyen zárja a konstruktőrök versenyét.

Később a Toyota Motorsport vezetőit is megismertük. Ove Andersson, a Forma-1-es csapat vezetője, elmondta, hogy bár az év nem úgy kezdődött a Toyota számára, ahogy azt szerették volna, de jó úton haladnak és a kitűzött célokat eddig teljesítették. “2002-ben kijelentettük, hogy öt éven belül szeretnénk világbajnokságot nyerni, ha ez sikerül, akkor jó munkát végeztünk.” Egy másik kérdésre, amely a Toyota anyagi helyzetét firtatta, a csapatvezető így válaszolt. “Pénzben mi nem beszélünk, inkább erőforrásokban gondolkodunk, és a Toyotának megvan minden erőforrása ahhoz, hogy világbajnok legyen.”

Ange Pascali, az utánpótlásért felelős vezető kifejtette, hogy jelenleg már 16 éves pilótákkal is dogoznak, akik tehetségükkel kitűnnek a többiek közül és a jövő nagy versenyzői lehetnek. Japánban van egy versenyiskolája a cégnek, ahol a fiatal tehetségekkel foglalkoznak. “Nagyon jó lenne, ha Toyotának, mint japán gyártónak japán versenyzője lehetne, de a Toyota világcég, így nekünk a leggyorsabb pilóta kell.” Róla megtudtuk még, hogy korzikai születésű és korábban a Toyota világbajnoki ralicsapatánál dolgozott. Valaha ő is versenyzett, mint navigátor indult futamokon.

Álljon itt még egy érdekesség a csapattal kapcsolatban: az Amerikai Kongresszusi Könyvtár Washingtonban a világ legnagyobb könyvtára, ahol 18 millió könyvet, 12 millió fényképet, 4,5 millió térképet és 54 millió kéziratot tárolnak. Ezeket mintegy 848 kilométernyi könyvespolcon tartják. Ez az adathalmaz digitálisan tárolva körülbelül 20 terrabyte helyet foglalna. A Toyota kölni bázisán a számítógépek egy 30 terrabyte-os adattárolóhoz kapcsolódnak. Az erőforrások valóban rendelkezésre állnak.