Aki augusztus 15. és október 15. között Mol eco+ Autógázt tankol, az minden 30 liter után sorsjegyet kap. Ezzel akár öt millió forintot nyerhet. Hazánkban jelenleg 140 kúton érhető el a Mol terméke, melynek számát év végére tovább növelik. Egy kormánydöntés értelmében 2000-ben felére csökkent az autógáz árának jövedéki adótartalma. Ennek hatása már látható, hiszen hazánkban már 100 ezer gázzal üzemelő autót tartanak számon. Így nem meglepő, hogy három év alatt hatszorosára nőtt az autógáz forgalma.

Előnye és hátránya egyaránt van a gázzal üzemeltetett autóknak. Érdemes azonban már most tisztázni, hogy ezek az autók, vegyes használatúak. Indításkor mindig benzinnel üzemelnek, majd később-az injektorosoknál automatikusan- áttérnek gázüzemre. Ezen autók nagy előnye, hogy gázzal működtetve sokkal környezetkímélőbbek, mint benzinnel. Szilárd részecske kibocsátás gyakorlatilag nincs, míg a nitrogénoxid és a szénmonoxid kibocsátás körülbelül 50 százalékkal csökken. A gáz és a levegő jobb keveredési tulajdonságainak köszönhetően az olajfogyasztás is csökkenhet. A legfontosabb előnye azonban a gazdaságosságossága a gázautózásnak.

Hátránya is van sajnos a gázzal üzemeltett autóknak. Az egyik a garancia elvesztése, ugyanis Magyarországon az autók elvesztik a motorra kapott garanciájukat átalakításkor. Mind a teljesítmény, mind a fogyasztás megváltozik az átalakítás következtében. A teljesítmény 3-6 százalékkal csökken, míg a fogyasztás 3-10 százalékkal nő. Számolni kell azzal is, hogy a gáztartály elhelyezése miatt a csomagtér mérete csökken. Ennek ellensúlyozására találták ki a pótkerék helyére -amennyiben ez a karosszérián belül kialakított helyen van- kerülő tartályt. Ez esetben a pótkereket egy erre a célra készített táskában tarthatjuk, amely mobilis, tehát pakoláskor arrébb tehetjük, de otthon is hagyhatjuk. Ekkor azért érdemes egy defekt sprayt magunkkal vinni, annak ellenére, hogy általában nem túl sűrűek a defektek.

Fontos megjegyezni, hogy ezekkel az autókkal mélygarázsokban és zárt parkolóházakban tilos parkolni. Az Európai Unió tagállamaiban azonban már bevezetés előtt áll egy új rendelet, amely lehetővé teszi a mélygarázsban való parkolást, hiszen az új eszközök, már alkalmassá teszik ezeket az autókat is ilyen helyen való várakozásra. Ezek az alkatrészek természetesen hazánkban is elérhetők, így várhatóan 2004 májusától nálunk is változhat a helyzet.

Olyan félelmek is vannak, melyek a gáztartályok robbanásáról szólnak. Ezek a tartályok nagy szilárdságúak, de akár 50 százalékos rugalmas alakváltozásra is képesek. Egy beépített szelepnek köszönhetően pedig 110 Celsius fok felett el kezd kiáramlani a gáz a tartályból a külvilágba. Ezzel az esetleges robbanást akadályozzák meg. Az autók átalakítást átlagosan 70 és 300 ezer forint között vállalják.

Végül pedig egy kis számolás:

Adott egy gépkocsi, amely 8 litert fogyaszt 100 kilométeren – ez 236,5 ft/l árral számolva 1892 Ft 100 kilométeren. Ugyanez az autó gázzal üzemelve, durván számolva, feltételezetten 10 liter gázt fogyaszt – ez 138 Ft/l-el számolva 1380 Forint 100 kilométerenként. A különbség 512 Forint minden 100 kilométeren. Tegyük fel, hogy a beépítés 150 ezer forintba került. Egy röpke számítással megkaphatjuk, hogy így 29296 kilométeren térül meg a beépítés ára. Ez pedig egy durva számítás volt, mert 25 százalékos üzemanyag fogyasztás növekedést feltételeztünk, aminél jóval kevesebbet mondanak a hozzá értők.