2003. augusztus 22-24. között immár 11. alkalommal rendezik meg hazánkban a Porsche Michelin Supercup-ot. Mint minden ilyen versenyen hazánkban is lehetőséget kap két “külsős”, hogy elinduljon a versenyen.

Rácz István és Wéber Gábor a két szerencsés, akik ott lehetnek a rajtnál. Rácz-nak már nem lesz újdonság a verseny, hiszen 2001-ben már indult a Hungaroringen egy VIP autóval. Ezen kívül a 2002-ben a teljes évadot teljesítette egy Porsche GT3-al. A legjobb eredménye egy hetedik hely volt, és amikor célba ért általában a tizedik hely környékén autózott.

Ugyanezzel az autóval megnyerte a magyar bajnokságot. Minden bizonnyal nem okoz majd gondot neki a 390 lóerős GT3-as vezetése, hiszen a hazai bajnokságban most egy több, mint 600 lóerős duplaturbós Porsche-val versenyez.

Wéber Gábor még nem rendelkezik ilyen múlttal, de tehetségét az Astra illetve Clio kupában bizonyítja az újságíró. Ebben az évben eddig 8 futamból hetet megnyert a Clio-k között. 2001-ben az Országos Amatőr Gokart Bajnokságot is megnyerte. Nem teljesen lesz ismeretlen számára a versenyautó, mert lehetőséget kapott, hogy Lipcsében körözzön az autóval.

“Már mentem 25 kört, versenykörülmények között, de még kétszer ennyi rám fért volna. Már annyit tudok mire számítsak az autótól. Nem szeretnék utolsó lenni. Annyi előnyöm van, hogy már ismerem az új Hungaroringet, így legalább a pályát nem kell tanulnom, elég lesz az autóval küzdeni.” -mondta el Wéber Gábor

A hazai pilóták ugyanolyan autóval versenyeznek, mint mindenki más, az autók szinte teljesen azonosak. Tavaly-hoz képest tíz lóerővel erősebbek lettek az autók, és 64-ről 89 literre növelték az üzemanyag tank méretét. Ez azért fontos, mert ezeken a versenyeken nincsen versenyközben tankolás, egyhuzamban teljesítik a távot. Rövidebbek lettek az ötödik és hatodik fokozat áttételei, valamint új szabályozható töltésű lengéscsillapítókkal szerelik az autókat.

3598 köbcentis hathengeres boxer motor dolgozik bennük, amely 390 lóerőt ad le 7300-as fordulatszám mellett. Ez az erőforrás szinte teljesen megegyezik a széria GT3-asokéval. A motor legnagyobb nyomatéka 390 newtonméter 6300 1/perc-nél. Hatsebességes kézi váltón és 40/60 %-os sperr difin keresztül jut a motor ereje a hátsó kerekekhez.

Nem akármilyenek a fékek sem a verseny GT3-on, elöl 350 milliméteres hátul 330 milliméteres lyuggatott tárcsák kaptak helyet, melyeket 6 dugattyús féknyergek lassítanak. Érdekesség, hogy az autókat versenyre beállított blokkolásgátlóval is felszerelték.

Még könnyebbé varázsolták az autókat, az ajtók egyenként 3,5 kilogrammal nyomnak kevesebbet, érzetre kb. 2 kilósnak tűnnek. Az autó hátsó része 8 kilóval lett könnyebb, köszönhetően a kevlár alkalmazásának. Az oldalsó és hátsó ablakok plexiből vannak ezzel is a súlycsökkentést segítve. Ugyanezen ok miatta a motorháztető is üvegszálas anyagból készült. Specilásan a sorozat számára fejlesztett 18 colos Michelin gumikon gördülnek az autók.

Három korábbi Supercup győztes is ott lesz a hungaroringi futamon. A holland Patrick Huisman a verseny történetének legeredményesebb versenyzője a maga 17 győzelmével és 14 pole pozíciójával. Emmanuel Collard nevéhez 8 győzelem és 17 körrekord fűződik, ugyanígy 8 győzelemmel büszkélkedhet Stéphane Ortelli is.