Eddig nem használt pályán rendezték a Gyorsasági Országos Bajnokság hetedik és nyolcadik futamát a hétvégén. Augusztus 16-án és 17-én a kiskunlacházi repülőtér adott otthont a versenynek.

A Zengő Motorsport a Shell V-Power Racing Clio Kupa mellett a hazai bajnokság frissítését új pályák bevezetésével is fokozni kívánja. Mivel külföldön is rendeznek reptéri versenyeket, így logikus volt, hogy versenypályák hiányában esetleg Magyarországon is ilyen helyen lehetne versenyezni.

A kiskunlacházi reptéren már rendeztek amatőr autóversenyt és motorversenyeket is, így a helyszín már nem volt teljesen avatatlan. Egy körülbelül 2,2 kilométer hosszú pályát alakítottak ki a szervezők, melyen két kört kellett megtenni.

Igen izgalmas pályát kellett teljesíteni a versenyzőknek, nagyon technikás és pontos vezetést kívánt a futam. Lassú és gyors szakaszok váltották egymást, ahol nagyon fontos volt a helyes féktávolság megválasztása. A nyomvonal kialakítás miatt több autó is volt egyszerre a pályán, ami a nézők számára jó volt, mert több autót is láthattak egyszerre a szinte teljes egészében belátható pályán.

A hegyi futamok szabályai szerint követték egymást a versenyzők, de azzal a különbséggel, hogy nem megszabott idő után indultak, hanem a bírok szemre indítottak őket, egymás utolérését elkerülendő. Ennek ellenére ez többször is előfordult, ám ilyenkor az üldöző újra rajtolhatott.

A pénteki időmérő edzések legjobb ideje Turán Frigyesé volt, aki 2:46,060-as időt autózott a nagy túraautók kategóriájában Mitsubishivel. A Mobil1 Opel Astra Classic Kupában Bárkovics Zoltán volt a leggyorsabb 3:21,300-zal. A kis túraautók kategóriájában Kőváry Barna a Ford Puma Kit-Carral érte el az első időt 3:06,020-szal. A Shell V-Power Racing Renault Clio Kupában Wéber Gábor 3:11,760-nal hagyta maga mögött a mezőnyt. A formakocsisok leggyorsabbja Chanoch Nissany volt 02:48,590-nel.

Turán Frigyes nyilatkozata: “Érdekes a pálya, nagyon jó, szerintem nagyon fekszik a kocsinak. Mára elég jó időt sikerült autóznom.”

Wéber Gábor szerint a lacházi egy “Jó kis szlalomverseny. Ez még a pécsinél is technikásabb pálya, itt tényleg az érvényesül, aki érzéssel vezet, és nem erőlteti az autót. Nagyon változatos a talaj is, aszfalt és beton vegyesen. Másfajta kihívás, ehhez kell alkalmazkodni.”

Zengő Zoltán bizakodva tekintett a hétvége elé. “A gyorsasági bizottság több tagjával találtuk ki ezt az akadálypályát. Gyors kanyarokat és lassú csiki-csukikat is csináltunk, próbáltunk egy lassú hegyipályát felrajzolni a vízszintes kifutópályákra. Remélem, mindenki élvezni fogja.” – nyilatkozta az adRenaline Racing Team pilótája.

Borsi Gergely a Hungaroringi futamot követően újabb kitérőt tett a gyorsasági szakágba. “Nagyon érdekes a pálya, eddig még nem versenyeztünk ilyen csúszós betonon. A rajtoltatásra kell majd jobban figyelni a bíróknak, mert előfordult, hogy utolérték egymást a versenyzők.” – mondta a ralipilóta.

15 versenyző állt rajthoz a kis túraautók mezőnyében. Szombaton, mint az eddigi versenyeken is, Kőváry Barna volt a leggyorsabb mindkét futamban. Őt Janzer György üldözte a Felicia Kit-Carral, ám megszorítani nem tudta, majd tíz másodperccel maradt el a Fordos versenyzőtől. Az abszolút harmadik helyet Kincses István szerezte meg az RX-7-es Mazdával. Nagy meglepetésre Barta Gábor az első futamban az 1,4-es Corsával több 1,6-os autót maga mögé utasított, ám a második körben a bevállalós autózás egy megforgást eredményezett, de a kategóriát így is megnyerte.

A bajnokság VII. futamának géposztály végeredményei:

H/F-1600
1.267Kincses IstvánMazda RX706:26,78
H/F-1400
1.241Barta Gábor0pel Corsa06:28,66
N-1600
1.202Ficza FerencH0nda Civic06:24,98
A-1600
1.234Kőváry BarnaFord Puma06:08,03
A-1400
1.211Wágner GyörgySuzuki Swift06:39,02

A nagy túraautók mezőnyében 18 autó, illetve versenyző sorakozott fel a rajtnál. Turán Frigyes ellenfél nélküli esélyesként várhatta a futamokat, mert a Bovi motorsport Porschéi nem álltak rajthoz. Ennek megfelelően egy 2 perc 45 másodperces idővel Frici hozta is az első helyet az első futamban. Ám a második futam rajtjánál a Lancer differenciálműve tönkrement, nem tudott elrajtolni, így a szombati verseny feladására kényszerült.

Némi vigaszt jelenthet számára, hogy BMW E36-os versenyautója – amellyel idén Herter Gusztáv indul – megnyerte a versenyt. Pólya Ádám szerezte meg a második helyet a DTM-ből származó E 30-as BMW M3-assal. Harmadik lett Pólya Miklós, szintén BMW-vel, míg az abszolút negyedik helyet az egyre jobban szereplő Zengő Zoltán szerezte meg a Seat Leon Supercopával. Ennél is fontosabb, hogy kategóriájában a harmadik helyen ért célba a verseny házigazdája.

A bajnokság VII. futamának géposztály végeredményei:

H/F+2000
1.185 Herter GusztávBMW E3605:47,09
H/F-2000
1.172Pólya MiklósBMW 320i05:56,49
A+2000
1.155Kavecz IstvánBMW M305:58,38
A-2000
1.137Faltusz PéterPeugeot Maxi KC 06:02,96
N+2000
1.115Pozsgay ZsoltBMW M3 06,04,15
N-2000
1.103Holczer DánielPeugeot 306 S1606:32,32

Herter Gusztáv a következőket nyilatkozta: “Egyre gyorsultam, egyre jobban megismertem a pályát. Győzelmemet Turán Frici technikai problémájának köszönhetem, de ez is benne van a technikai sportban.”

Pozsgay Zsoltnak nagyon tetszett a verseny. “Jó csúszós a pálya, technikás. A második futamon sikerült hét másodpercet javulnom és megnyernem az N-es kategóriát.”

Vasárnap a kis túra mezőnyében szinte megismétlődtek a szombati nap eseményei. Bár Kőváry lassabb volt, mint első nap, ennek ellenére megnyerte a versenyt. Az egyre jobb pályaismeret és az egyre több felkent gumi általában jobb időket eredményezett, mint szombaton, a versenyzőknek is egyre jobban tetszett a pálya. Barta Gábor is tovább gyorsult. A kis túraautók mezőnyében az abszolút harmadik időt szerezte meg, természetesen a kategória első helyén zárva.

A bajnokság VIII. futamának géposztály végeredményei:

H/F-1600
1.267Kincses IstvánMazda RX706:31,28
H/F-1400
1.241Barta Gábor0pel Corsa06:20,83
N-1600
1.202Ficza FerencHonda Civic06:21,03
A-1600
1.234Kőváry BarnaFord Puma06:10,37
A-1400
1.211Wágner GyörgySuzuki Swift06:42,79

Kőváry Barna:
Az lett volna az igazán jó, ha ez lett volna az első verseny. Arra jó, hogy az ember beleüljön egy idegen autóba és tanuljon vele autókázni biztonságos körülmények között. Örülök annak, hogy eddig nyolc versenyem volt, és nyolcszor sikerült győzni. Reméljük, a hungaroringi futamon végleg be tudjuk biztosítani a bajnoki címet. Még csak tanulók vagyunk, hogy ez így alakult, azt az autó oldotta meg, meg a Kesó.

Kincses István:
Hegyi áttétellel indultunk el, ez be is vált. Jobb a beton, mint amire számítottunk. Tegnap sikerült megnyernem a géposztályt, a mai első versenyem is jól sikerült. A második versenyen a második körben jobb hátsó defektet kaptam. Örültem, hogy célba értem.

Barta Gábor:
Az egész hétvége tetszett. Mind a két napon sikerült megnyerni a kategóriát, ami a bajnokságban nagyon fontos. A pálya eléggé feküdt nekem, hiszen Oroszlányban a Spindler Egyesületben elég sokat gyakoroltunk hasonló pályákon, főleg, mikor raliztam. A nap elején nem volt töltés az autóban, de pillanatok alatt megcsinálták és hála az égnek két nagyon jó időt sikerült menni.

Vasárnapra sikerült kijavítani Turán autóját, így semmi nem akadályozta meg, hogy megnyerje mindkét futamot. Mögötte a második Pólya Ádám lett, több mint 23 másodperccel elmaradva tőle. A harmadik helyet ezúttal Pozsgay Zsolt szerezte meg BMW M3-asával. Zengő Zoltán ezúttal összetettben ötödik lett, míg kategóriában ismét a harmadik helyet szerezte meg.

A bajnokság VIII. futamának géposztály végeredményei:

H/F+2000
1.187 Turán FrigyesMitsubishi 05:29,00
H/F-2000
1.172Pólya MiklósBMW 320i05:54,28
A+2000
1.155Kavecz IstvánBMW M305:55,31
A-2000
1.137Faltusz PéterPeugeot Maxi 05:57,16
N+2000
1.115Pozsgay ZsoltBMW M3 05:52,79
N-2000
1.103Holczer DánielPeugeot 306 S1606:32,39

Turán Frigyes:
Nagyon jól sikerült a mai nap, mert az autó végigért és begyűjtöttük az első helyért járó pontokat. Ez volt a legfontosabb. Kicsit ráijesztettem a csapatra, amikor az első futamban a célvonal után még nekimentem a szalmabálának, ami lebontotta a kocsi elejét, de nagyon profin megcsinálták. Nekik is köszönhető, hogy a második futamon ilyen hibátlanul tudtam autózni.

Pólya Ádám:
A hétvége nagyon változatos volt, érdekes volt a helyszín. A Clióval a Forma-1-es betétfutamra teszteltünk. Próbáltam magam ráhangolni az autóra, kevés sikerrel. A BMW-vel a második “felfutáson” piruetteztem egyet.