Altea Prototipo: ebből a névből már látszik, hogy a Seat sportos újdonságával egy ideig még nem találkozhatunk az utakon. A tanulmányautót a 60. Frankfurti Autókiállításon mutatja be a márka.

Ez a nagyon szériaközeli koncepcióautó az első új modell, amelyet a Seat már az Audi-márkacsoport részeként fejlesztett ki. Az orr-rész büszkén viseli a demonstratív Seat emblémát a méretes hűtőrács közepén.

A formatervezők minden eszközt bevetettek, ami csak dinamikusabbá tehet egy autót. A kerékjárati ívek és a hatalmas felnik szemmel láthatóan duzzadnak az erőtől. Az autó formája teljes egészében Walter da Silva keze nyomát viseli magán. Formatervezése az összes későbbi Seaton megtalálható jegyekből és elvekből ad ízelítőt.

A karosszéria az egyterű elvnek megfelelően látványra sem mutat külön motor-, utas- és csomagteret A Seat MSV, azaz Multi Sport Vehicle névvel jelöli az autót. A kocsi alapját az ötödik generációs Golf adja. A belső térben prototípus stádiumban még négy ülést találunk, de a szériaautó várhatóan legfeljebb öt személynek is kényelmes helyt biztosít majd.

A 19 colos kerekek önmagukért beszélnek, a szép felni küllői közül elősejlik a komoly teljesítményre képes fékberendezés. A motor az új Audi A3-ban tesztelt kétliteres FSI, amely a Seat első közvetlen befecskendezéses benzines motorja lesz. A sebességváltó hatfokozatú automata, amely soros kézi kapcsolási lehetőséget nyújt.

Különlegessége az autónak az ablaktörlő lapátok elhelyezése. A lapátok üzemen kívül az A-oszlopba simulnak, nem pedig vízszintesen fekszenek.

Jó fél év múlva, a 2004-es Genfi Autókiállításon már a sorozatgyártású autó áll a Seat standon. A szériaváltozat magyarországi forgalmazása 2004-ben indul, de az időpontról az importőr ilyen korán még nem tudott közelebbit mondani.