Idén frissítőkúrát, utódot pedig 2005-ben kap az Alfa Romeo nagyautója, a 166-os. Ahhoz, hogy még két évig kitartson az olaszok sportos limuzinja, teljesen átformált első részt csatolnak az autóra. Új az első fényszóró, a lökhárító, a hűtőrács és a embléma körüli terület is. Az átalakítás eredményeként a 156-oshoz és a GT tanulmányautóhoz áll most közelebb a 166-os.

Változik a 166-os utasterének hangulata és bővül a motorválaszték is. Az eddigi kétliteres alapmotort a 2,0 JTS váltja, 165 lóerővel. A csúcsmodellt is lecserélik, mivel a 147 GTA és a 156 GTA 3,2 literes, 250 lóerős motorja kerül ebbe a verzióba. A 156-osban bemutatott 2,4-es JTD motor is bekerül a kínálatba.

Nem változtatnak sokat az autó hátulján, ahol alig lehet majd különbséget találni az új és az előző 166-os között.