A Renault-nál egyedüliként csak a Kangoo létezik összkerék-hajtással személy- és kisteherszállító változatban is. Miután a fronthajtásos Kangoo már megújult, eljött az idő a négykerék-hajtású változat frissítésére is.

A 2001 szeptemberében megjelent összkerék-hajtásos Kangoo-ból több mint 20 000 darabot adtak el, amelyből 3000 volt kisteher változat. Így érthető, hogy emiatt főleg személyautós irányba fejlődött a Kangoo.

Kívülről a hűtőrácsáról és a lökhárítójáról különböztethető meg elsőre a hagyományos kétkerék-hajtású társaitól az új Kangoo. Belül is felismerhető változások történtek, melyek mind a SUV-os irányvonalat erősítik. Új kesztyűtartóval, kivehető hamutartóval és számtalan pohártartóval gazdagították a felszereltséget, az új ülések pedig határozottabb oldaltartást biztosítanak.

Nemcsak kívül, hanem a belső tér színkombinációit is jócskán kibővítették. Ehhez a Kangoohoz is választható bőr belső, mely egy bőr-szövet kombinációjú kárpitozást, bőr borítású kormányt és váltót jelent.

Hátul három különálló ülés áll az utasok rendelkezésére, melyek a két oldalsó tolóajtón keresztül közelíthetők meg. Belül 110 liternyi helyet alakítottak ki az apróbb holmiknak, melynek jókora részét a vezető feletti polc biztosítja. A nagyobb holmikat az 550 literes csomagtartó nyeli el.

Az 4×4-es Kangoo két motorral rendelhető, az 1,6 literes benzinessel és az 1,9 literes turbódízellel. Előbbi 95 lóerővel és 148 newtonméteres nyomatékkal rendelkezik, míg az utóbbit 85 lóerő és 180 newtonméter jellemzi. Változtattak a Scenic RX4-ből származó váltó áttételén, így 4 km/órával növekedett a végsebesség, ami a benzines esetében 153, míg a közös nyomócsöves dízel esetében 146 km/órát jelent.