23 murvás gyorsasági, majd 410 kilométer versenytempóban várt a mezőnyre a négy naposra nyújtott Finn Ralin. A verseny leginkább a rengeteg ugratóról híres, melyeket nem ritkán 170 km/h-s tempóval is megkínálnak a versenyzők. Ha itt valaki esik, az általában nagyon összetöri az autóját hiszen legtöbbször 5.-ben és 6.-ban hajtanak.

Augusztus 7.-én este fél hétkor kezdetét vette a Finn Rali egy szuperspeciállal, melyet páros versenyként rendeztek meg. Ennek eredménye számított a versenyben is, Markko Martin hajtott a leggyorsabban Ford Focus WRC-vel. Mindössze 4 tizeddel volt lassabb a hazai pályán autózó világbajnok Marcus Grönholm. Didier Auriol elindult a prológon a Fabia WRC-vel, de egy kiújult vállsérülés miatt nem állt rajthoz pénteken.

Már a pénteki első gyorsaságin lehetett látni, hogy kik fognak az első helyért versengeni, hiszen Grönholm és Martin is azonos időt autózott. Korábban a Finn Ralin ötször diadalmaskodó Tommi Makinen (Subaru) egy defekttel és törött első felnivel hozta le az Impreza WRC-t az első gyorsról. Nem úszta meg ennyivel honfitársa Harri Rovanpera, aki kicsúszott és megütötte a Peugeot 206 WRC futóművét, ami miatt 68. -ként több mint 20 perc hátránnyal ért be a célba.

Ezek után előbb Martin autózott egy abszolút időt, majd Grönholm hozta az első helyet, így 4 szakasz után is csak 0,1 másodperc volt közöttük a különbség. Mögöttük ott tolongtak a többiek: Solberg (Subaru), McRae, Sainz (mindkettő Citroën), Burns (Peugeot).

Az ötödik szakaszon Grönholm újabb első időt autózott a 206 WRC-vel, ami elég is volt arra, hogy átvegye a vezetést. De nem tudott ellépni, Martin nagyon gyors volt az új Focusszal, 8 szakasz után is csak 0,8-ed volt közöttük a különbség ezúttal Grönholm javára. Burns tudta még tartani velük a tempót, aki mióta a Peugeot-nál van még nem nyert futamot, viszont nagyon kiegyensúlyozottan hozza az eredményeket.

Kissé hátrébb Solberg, Mcrae és Sainz csatáznak egymással, míg mögöttük egyre jobban zárkóztak fel a murván is egyre jobb Sebastian Loeb (Citroen) és Tommi Makinen.
Martin ezek után még előhúzott némi tartalék tempót és abszolút időket autózott, mi az hogy autózott, száguldott a 9. szakaszon 133,7 km/h-s átlagot ment. Ennek pedig meg lett az eredménye, mert Martin visszavette vezető helyét. Bár Grönholm a nap végén még nyert egy szakaszt, de csak faragott hátrányából.

Gardemeister még versenyben volt a Fabia WRC-vel, de eredménye egyenlőre feledhető, csakúgy mint a Hyundai csapaté.
A nap végére a nyolc gyorsaságiból hármat-hármat Grönholm illetve Martin nyert meg, egyen közös idővel lettek elsők. Egy szakaszon Burns bizonyult a leggyorsabbnak.

1. Märtin, Park (Ford Focus) 1:08:16.5 p (123,3 km/óra)
2. Grönholm, Rautiainen (Peugeot 206) + 2.6 mp
3. Burns, Reid (Peugeot 206) + 24.2 mp
4. McRae, Ringer (Citroën Xsara) + 49.3 mp
5. Solberg, Mills (Subaru Impreza) + 50.2 mp
6. Sainz, Marti (Citroën Xsara) + 56.7 mp
7. Loeb, Elena (Citroën Xsara) + 1:21.9 p
8. Mäkinen, Lindström (Subaru Impreza) + 1:39.5 p
9. Tuohino, Aho (Peugeot 206) + 1:48.7 p
10. Pykälistö, Mertsalmi (Peugeot 206) + 1:51.3 p
11. Hirvonen, Lehtinen (Ford Focus) + 2:05.5 p
12. Gardemeister, Lukander (Skoda Fabia) + 2:14.3 p
13. Lindholm, Hantunen (Peugeot 206) + 2:21.2 p
14. Loix, Smeets (Hyundai Accent) + 2:43.0 p
15. Duval, Prevot (Ford Focus) + 2:54.3 p

Szombaton reggel Grönholm úgy gondolta kár őt még leírni, autózott mindjárt két első időt és újra az élre állt az összetettben. A 13. szakaszon is a finn mögött végzett az észt versenyző, így közöttük az addigi talán legnagyobb 4,6 másodperces különbség volt.

A harmadik Ford Focust terelgető Hirvonen-Lehtinen páros a 12. szakaszon búcsúzott hiszen autójukban a turbó nem bírta tovább. Még befejezték a 11. szakaszt ,de a következőn már nem álltak rajthoz kissé a motortér is kigyulladt ám nem lett komolyabb baj. A 12-es gyorson ment pihenni Harri Rovanpera is, az 52. helyről. Igen nagy tempónál lecsúszott az útról és egy szinte merőleges partfalnak dobta a Peugeot ahol még egy oszlopot is eltalált. Az eredmény: K.O.

A 13. szakaszon búcsúzott a versenytől Toni Gardemeister a másik Fabia WRC-el, egy jobbos kanyarban kitört a versenyautó kereke. Így két versenyből nulla a Skoda mérlege.
Eközben Colin McRae egyre gyorsult, dobogós időket autózott a Xsara-val, mellyel ő még nem nyert futamot, Sainz és Loeb már igen. A 14. szakaszon a leggyorsabb volt a skót versenyző, ami nem meglepő, hiszen a GPS tanulsága szerint azokon az ugratókon, amelyeket Grönholm és Burns 140 km/h alatti tempóval megtisztelt McRae 170-el zúzott át.
De sajnos ezt nem tudta kamatoztatni, mert egy perccel elrontott egy időellenőrzőt, így begyűjtött 60 másodperc büntetést. Így nem a harmadik lett, hanem visszacsúszott a hatodik helyre.

Marcus Grönholm a 14. szakasz céljába már jobb első futómű nélkül érkezett, valahol odacsapta a Peugeot-t, az időeredmény alapján az ötödik helyre került. Ezzel a sérüléssel nem tudott tovább menni, ezzel oda is lett a lehetőség, hogy négyszer egymás után nyerjen.
Martin ezután visszavett egy kicsit, csak a negyedik időt autózta, immár Burns volt a nyomában bár jó 20 másodpercre. Az angol nem is akart lemaradni, rögtön ment is egy abszolút időt a 15-ös gyorson hozott is majd hét másodpercet.

A 16-oson ezúttal McCrash (McRae gúnyneve a korábbi nagy esései miatt) villant és régi önmagára emlékezve hatodikban dobta el a vasat. Előbb az úton pörögtek majd a fák közt -Xsarából nem sok maradt- szerencsére ő és navigátora Derek Ringer sem sérült meg.
Eközben Carlos Sainz és Petter Solberg is gyorsult, a 16. szakaszon már a harmadik negyedik helyen mentek, ők nagy csatát vívtak egymással. Elöbb Sainz küzdötte fel magát és előzte meg Solberget, majd a norvég pilóta hozta a jobb időket és zárkózott fel.

Újabb változás csak az utolsó szakaszon történt ekkor ugyanis Richard Burns majd egy perc hátrányt gyűjtött be a kormánymű hibája miatt. Éppen Sainzék elé esett vissza a nap végére 0,3-el volt a spanyol előtt a brit és fél másodperccel Solberg elött. Viszonylag nyugodttan várhatta a vasárnapot Markko Martin hiszen előnye egy perc, ami elég a győzelemhez ha nem történik sem különös.
Nem szabad megfeledkezni a rali egyik legnagyobb alakjáról Vatanenről se, aki egy privát Peugeot 206 WRC-el autózott. De úgy tűnik nem sokat lassult a pilóta az évek alatt, a jelenlegi fiatalabb pilóták még neki drukkoltak gyerekkorukban. A nap végén az abszolút 12. helyen zárt, amellett hogy sokszor egy kézzel vezetett, mert a másikkal integetett a nézőknek.

Az állás 17 gyorsasági után:
1. Märtin, Park (Ford Focus) 2:30:59.0 p (122,5 km/óra)
2. Burns, Reid (Peugeot 206) + 1:13.0 p
3. Sainz, Marti (Citroën Xsara) + 1:13.3 p
4. Solberg, Mills (Subaru Impreza) + 1:13.5 p
5. Loeb, Elena (Citroën Xsara) + 2:02.5 p
6. Mäkinen, Lindström (Subaru Impreza) + 2:37.4 p
7. Tuohino, Aho (Peugeot 206) + 3:25.0 p
8. Lindholm, Hantunen (Peugeot 206) + 3:35.6 p
9. Pykälistö, Mertsalmi (Peugeot 206) + 5:12.6 p
10. Loix, Smeets (Hyundai Accent) + 5:54.6 p
11. Duval, Prevot (Ford Focus) + 7:52.6 p
12. Vatanen, Repo (Peugeot 206) + 8:55.7 p
13. Välimäki, Honkanen (Hyundai Accent) + 9:29.2 p
14. Schwarz, Hiemer (Hyundai Accent) + 9:32.1 p
15. Latvala, Anttila (Ford Focus) + 12:38.6 p

Vasárnap Markko Martin csak arra ügyelt, hogy célba hozza a Focust, ami nem jelentette azt, hogy sokat lassult volna, még szakaszt is nyert. Második győzelmét aratta idén az észt pilóta a Finnországba látogatott tízezres szurkolótábora nagy örömére. A pontversenyben az ötödik helyre jött fel, a Ford pedig a Subaruval azonos ponttal állt.

A második helyért folytatott harcból Carlos Sainz kiszállt, az első két szakaszon lassan kezdett, azután pedig a kormányszervó hibája miatt vesztett időt. Solberg és Burns viszont az utolsó szakaszig küzdött, ott dőlt el a második hely sorsa. Petter Solberg 1,8 másodperces hátrányt 1,2 másodperces előnyre fordította, ezzel megszerezte a dobogó második fokát.

Burnsnek sem kell teljesen elkeserednie, hiszen harmadik helyével növelte előnyét a bajnokság pontversenyében. Sainz viszonylag könnyedén hozhatta a negyedik helyet hiszen Loeb messze volt mögötte. A spanyol pilóta is értékes pontokkal gyarapította saját és a csapata pontjait a világbajnokság kilencedik futamán. Immár ő Burns legnagyobb riválisa a bajnoki címért. Solbergnek és Loebnek is kellettek a pontok. Nem szabad elfeledni Loeb is esélyes, hiszen még több aszfaltos verseny is hátra van, ahol idén ő a legnagyobb favorit. Végre a Hyundaiok is ismét célba értek és pontokat szereztek Loix tizedik Schwarz a tizenkettedik lett.

A csapatversenyben a Citroën már komolyan veszélyezteti a Peugeot bajnoki címét.

Végeredmény:

1. Märtin, Park (Ford Focus) 3:21:51.7 ó (121,6 km/óra)
2. Solberg, Mills (Subaru Impreza) + 58.9 mp
3. Burns, Reid (Peugeot 206) + 1:00.1 p
4. Sainz, Marti (Citroën Xsara) + 1:59.0 p
5. Loeb, Elena (Citroën Xsara) + 2:48.7 p
6. Mäkinen, Lindström (Subaru Impreza) + 3:25.2 p
7. Tuohino, Aho (Peugeot 206) + 4:22.9 p
8. Lindholm, Hantunen (Peugeot 206) + 4:39.5 p
9. Pykälistö, Mertsalmi (Peugeot 206) + 6:23.4 p
10. Loix, Smeets ( Hyundai Accent) + 8:19.9 p
11. Vatanen, Repo (Peugeot 206) + 11:49.3 p
12. Schwarz, Hiemer (Hyundai Accent) + 12:51.5 p

A vb állása 9 verseny után. Pilóták:
1. Burns 49 pont,
2. Sainz 44,
3. Grönholm – Solberg 38,
5. Loeb – Märtin 37,
7. C. McRae 28,
8. Mäkinen 18.

Gyártók:
1. Peugeot 101 pont,
2. Citroën 97,
3. Subaru -Ford 60,
5. Skoda 20,
6. Hyundai 10

Következik Ausztrál Rali, szeptember 3-7.: a vb 10. futama