Idén már ötszörös szorzójú Európa-bajnoki futamként rendezték meg a 17. Michelin Budapest Rallye-t a Mol Kupákért. Emiatt több külföldi versenyző is rajthoz állt a magyar bajnokságban 1,5 szorzóval szereplő versenyen. Közülük a legnagyobb esélyes a Ford Focus WRC-vel induló cseh Vaclav Pech volt. Ha a technikai fejlettséget vesszük figyelembe, akkor Pechnek mindenképpen Benik mögött kellett végeznie, hiszen ő Benik tavalyi Fordjával indult, ami a magyar versenyző jelenlegi autójánál régebbi fejlesztés.

Péntek:
Immár második alkalommal adott otthont a pesti alsórakpart a prológnak. A verseny eredményébe nem számított bele, csak a versenyzői presztízs és a szurkolók kedvéért nyomták tövig a gázt a pilóták. Pech nagy igyekezetében hibázott, így ideje csak a középmezőnybe volt jó.

Asi szlalomversenyes előélete úgy tűnik, nem múlt el nyomtalanul. Az A-s Mitsubishit terelgető versenyző volt ugyanis a leggyorsabb a bója kerülgető versenyen. Benik Balázs autózta a második időt a Focus WRC-vel, megelőzve a Terminátoros Skodával induló Szabó Gergőt. Ifj. Tóth János a negyedik lett a megmérettetésben, akit az előző versenyen ideje korán búcsúzó Bútor Róbert követett.

A prológot egy autóillatosítókat gyártó cég reklámfogása zavarta csak meg, a pályát ugyanis beborították a helikopterből kiszórt pingpong labdák. Így csak némi gyűjtögetés után folytatódhatott a verseny. Asi legnagyobb ellenfele Turi Tamás új autóval érkezett a Budapest Ralira, ám az autó már pénteken sem volt tökéletes, a kuplungja tönkrement. Este ezt a szerelők kijavították, majd a próba során a vadonatúj motor romlott el, így szombaton a pilóta el sem tudott rajtolni.

Szombat:
Tizenkét gyorsasági szakasz várt a versenyzőkre szombaton. A mezőny Eger környékén illetve a Mátrában teljesítette az aszfaltos gyorsaságikat.
Ifj. Tóth János mindent megtett a győzelemért, hiszen folyamatosan a leggyorsabb időket autózta az igen változatos útszakaszokon. Talán a WRC-s pilóták kezdetek álmosan, de tény, hogy Asi az első gyorsaságin, a második időt autózta az A8-as Lancerrel. Az előző verseny N4-es győztese, Posta Attila az első gyorson olyan nagyot esett, hogy eltört autójának bukócsöve is.

Szombaton nyolc gyorsaságin is a legjobbnak bizonyult a bajnok Tóth-Tóth duó, ezen kívül Pech 3-szor, Asi pedig egyszer autózott abszolút időt. Folyamatosan gyűjtötte a másodperceket a Peugeot-val versenyző páros, ami a nap végére tetemes előnnyé érett. Beniknek ismét problémája volt a szemével, ugyanis az erős napsugárzásban korábbi balesete miatt többször látásproblémával küzdött. Janika nagyon magabiztosan autózott egész nap, kétséget sem hagyott afelől, hogy ezen a futamon ő a leggyorsabb.

Szabó Gergőt ezúttal sem fogadta kegyeibe a Budapest Rali szelleme. Sajnos ezúttal sem sikerült célba érnie. A harmadik szakaszon az Octavia WRC-vel lesodródtak az útról és a nézők közé hajtottak. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy egy fa sokat felfogott az ütközés erejéből. Ennek köszönhetően “csak” négy néző sérült meg, akik mind tiltott helyen álltak. Két sérültet a helyszínen elláttak a mentők, de két hölgyet korházba kellett szállítani. Egyikük szegcsont-, másikuk medencecsonttörést szenvedett. Bár autójukkal még tovább tudtak volna hajtani, a pilótát nagyon megviselték az események, így kiálltak.

Délelőtt még nagyon élvezte a magyar nagymenőkkel vívott harcot Vaclav Pech, ám a negyedik szakasz utáni szervizparkban szinte teljesen elszálltak győzelmi esélyei. A szervizen átesett Focus WRC-t sajnos 11 percen keresztül sem sikerült beindítani, ami miatt a versenyző 110 másodperces büntetést kapott. Ezzel hátracsúszott a negyedik helyre, ami egyben azt is jelentette, hogy Asi autózott az abszolút harmadik helyen. Pedig ő sem autózott műszaki hibák nélkül, előbb a kormányművel adódtak problémái, később pedig az intercoolerrel.

A legnagyobb meglepetés az F2-es géposztályban történt szombaton, ahol nem Bútor Róbert vezetett délelőtt. Vas Zoltán kihasználva a hazai pálya előnyét, a leggyorsabb időket autózta. Korda Erik hatalmas bukása után az átlagolt időeredmény nem kedvezett a versenyzőnek, sőt, később egy technikai hiba miatt fel is kellett adnia a versenyt. Ettől kezdve minden a megszokott rend szerint alakult: Bútor és Tóth átvették a vezetést és hozták is a jó időket. A szerencse is a nagy népszerűségnek örvendő pilóta mellé szegődött, hiszen a Saxo kuplungja a szervizpark előtt ment tönkre, így a szerelők könnyen ki tudták cserélni. A másik piros Citroenben a Herczig unokatestvérek hozták az F2 és az A6 második helyét, annak ellenére, hogy a nap végén szinte “vakon” hajtottak, mert tönkrement a Saxoban a hangosítás.

Az N csoportban Spitzmüller Csaba volt a leggyorsabb, aki a benzinpumpa működésével küzdött. Őt az Oroszlán fivérek üldözték, akiket pedig a raliba idén visszatért Elek István követett. Aki nem nevezheti magát túl szerencsésnek, hiszen két defekt miatt majd ötven másodpercet kellett ledolgoznia.

Eredmény 12 gyorsasági szakaszt követően:
1. ifj. Tóth János – Tóth Imre (Peugeot 206 WRC) 1:04:54.9 óra
2. Benik Balázs – Somogyi Pál (Ford Focus WRC) 1:05.45.7
3. Aschenbrenner György – Földesi Csaba (Mitsubishi Lancer Evo VI) 1:06:32
4. Vaclav Pech – Petru Uhel (cseh, Ford Focus WRC) 1:07:21.2
5. Bútor Róbert – Tóth Vilmos (Citroen Saxo Kit Car) 1:09:11.4
6. Herczig Norbert – Herczig Róbert (Citroen Saxo Super 1600) 1:09:51.3

Vasárnap:
A verseny harmadik napja már nyugodtabban zajlott, mint a szombat. A Kistarcsa és Mogyoród közelében rendezett négy homokos szakaszon Janika volt a leggyorsabb. Ennek ellenére egy-egy szakaszon Benik illetve Pech szerezte meg az első időt. A verseny végére tizedmásodpercre pontosan egy perces előnyre tett szert Ifj. Tóth Benikkel szemben, amiért 30 pontot zsebelhetett be. Ennek ellenére a Fordos pilóta elégedett volt, hiszen 22,5 ponttal gazdagította bajnoki pontjainak számát és közelebb került az év végi elsőséghez.

Asi nagyot csatázott a harmadik helyért “csapattársával”, a cseh Pechhel (mindkettőjüket a Mol szponzorálja). A cseh végül beelőzött az utolsó gyorsaságin, előnye 1,3 másodperc volt. Szégyenkeznie mégsem kell Asinak, hiszen csak WRC-k végeztek előtte és az A-t és az A8-as géposztály megnyerte. Ebben a kategóriában a Szilágyi-Domonkos kettős lett a második, míg a Vizin-Doromby duó a harmadik.

Nem történt meglepetés az F2-ben, ahol a már megszokott eredmény született. A Bútor-Tóth páros győzött, a Herczig unokatestvérek pedig bezsebelték a második helyet. Harmadik helyen Tárnok Tamás futott be Renault Megane-al. Magyar értékelésben kiváló eredményt értek el Bútorék, hiszen az A csoportban a második helyet érték el. Oroszlánék az utolsó előtti szakaszon átvették a vezetést az N4-es géposztályban, ahol végül elsők lettek vasárnap. Spitzmüller Csaba szerezte meg a második helyet a “széria” négykerekesek között, akit Elek István követett.

A 17. Budapest-rali végeredménye :
1. ifj. Tóth J. – Tóth I. (Peugeot 206 WRC) 1:44:52.7 ó
2. Benik – Somogyi (Ford Focus WRC) + 1:00.0 p
3. Pech – Uhel (cseh, Ford Focus WRC) + 2:59.6 p
4. Asi – Nándi (Mitsubishi Lancer) + 3:00.9 p
5. Bútor – Tóth V. (Citroën Saxo Kit-Car) + 7:43.9 p
6. Szilágyi – Domonkos (Mitsubishi Lancer) + 7:55.8 p
7. Herczig N. – Herczig R. (Citroën Saxo Super 1600) + 9:27.9 p
8. Oroszlán L. – Oroszlán T. (Mitsubishi Lancer) + 10:11.3 p
9. Vizin – Doromby (Subaru LS 01) + 10:29.0 p
10. Spitzmüller – Harsámyi (Mitsubishi Lancer) + 10:36.2 p

A bajnoki pontverseny állása:

1. Benik Balázs, Somogyi Pál 100 pont
2. Ifj. Tóth János, Tóth Imre 85 pont
3. Szabó Gergő, Kerék Balázs 57 pont
4. Asi-Nándi 57 pont