A Daewoo Lanos megjelenésével kezdődött el a zűrzavar a dél-koreai gyártó háza táján. A Lanos ugyanis kisebb volt, mint az átlagos alsó középkategóriás autók, mégis ebben a szegmensben kellett volna versenyre kelnie. A Lanos helyébe lépő Kalos már rendet tett a fejekben, mivel kisautós méretei és kétmillió alatti ára egyértelműen jelezte, hol a helye. Csakhogy a kompakt szegmensben így nem maradt autója a Daewoo-nak, ami jelentős eladási számokat produkál minden gyár életében. A Daewoo Nubira II sem tudja pótolni a Lanos helyét, mivel ára és méretei miatt felfelé lóg ki az alsó középkategóriából.

Az ötajtós Daewoo Nubira, ami Lacetti néven kerül majd forgalomba, azonban remekül betöltheti ezt a helyet. Hossza 20 centivel rövidebb, mint a Nubiráé, miközben tengelytávja változatlanul 2,6 méter, ami kellően nagy utastérnek nyújt lehetőséget. A kurtítás folyománya a csomagtérben tekinthető meg, mivel csak 275 liternyi holmi fér el a családi Daewoo csomagtartójában.

Alapvetően nem különbözik a Lacetti formája a Nubiráétől, ezt az autót is az olasz Italdesign tette széppé. Az eltérő első fényszórók, és az átformált hűtőrács már szemből is jelzi, hogy oldalt és hátul jelentős a különbség.

Mivel a Lacetti kisebb, így súlya is alacsonyabb, mint a Nubiráé. Alapmotornak így nyugodt szívvel ajánlható a 92 lóerős 16 szelepes 1,4-es benzines erőforrás, ami a Kalos-ban is szerepel egy ideje. Ez a motor átlagosan 7,2 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren. Érdekes mód az 1,6-os 1 deci benzinnel kevesebbel is beéri ugyanekkora útszakaszon. Pedig ez a motor már 109 lóerős és 10,7 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órára.

122 lóerős a legerősebb benzinmotor, ami 194 km/órás végsebességre teszi képessé a kompakt Daewoo-t. Ez a verzió 7,5 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, átlagos körülmények között. Alapból kézi sebességváltó jár mindegyik autóhoz, de az 1,6-os és 1,8-as változatokhoz rendelhető automata is.

Európa-szerte 2004 első negyedévében jelenik meg a Daewoo Lacetti, így hazánkban is hasonló piacra kerülés remélhető. Vélhetőleg a Nubiránál valamivel olcsóbb lesz majd az autó, amit a rövidebb karosszéria és az 1,4-es alapmotor indokolhat. Jelenleg a legolcsóbb Nubira 3,2 millió forintba kerül.