Versenyzői pályafutásának legsikeresebb évadát éli meg Szabó Gergő és navigátora Kerék Balázs. Abszolút első helyet szereztek a Fehérvár Ralin, és egész éves jó szereplésüknek köszönhetően második helyen állnak a magyar bajnokság pontversenyében. Szerencsések a versenyzők, hiszen a feltételek adottak egy jó eredményhez, a technika pedig abszolút ütőképes.

A Michelin Budapest Ralira megújult a Skoda Octavia WRC, ezúttal ugyanis nem a megszokott fehér alapszínű autóval áll rajthoz a csapat. Köszönhetően annak, hogy a Skoda támogatja a Terminátor 3 című film hazai bemutatását és a hozzá kapcsolódó eseményeket, az autó fekete tónusú lett. A fő “attrakció” azonban a nő főszereplő, a Terminátor TX portréja a motorháztetőn. Talán ez is segíthet a győzelem megszerzésében, hiszen a filmben a “hölgy” néhol 5 autót vezet egyszerre.

Nem új keletű ez a fajta reklámfogás a Terminátor 3 életében, hiszen a Londoni bemutató hétvégéjén, két Forma 1-es autón is feltűntek a Terminátorok. Az egyiken az Arnold Schwarzenegger által alakított T 100-as, míg a másikon a nano-technológikus felépítésű TX.

Néhány érdekes adat az Octavia WRC-vel kapcsolatban:

– A versenyautó fogyasztása 100 kilométerenként országúton mintegy 25 liter és 65 liter a különleges szakaszokon.
– Amennyiben az autó 2,5 másodpercnél hosszabb ideig áll, akkor a vezérlő elektronika a “START” üzemmódba kapcsol, vagyis az állórajthoz meghatározott zárási értékeket állítja be a differenciálműveken, amíg az autó el nem éri a 40 km/órás sebességet.
– A gyári autóval megegyező alkatrészek közé mindössze az első és a hátsó lámpák, valamint az ajtó kilincsek tartoznak
– A karosszéria elemek egyedi vékony lemezből vannak legyártva, az ajtóborítás alumíniumból készült.
– A szabályokban megkövetelt, 34 milliméteres lyukátmérőjű szűkítőt, amely a motor teljesítményét percenként 5.000-es fordulatszámon hozzávetőlegesen 300 lóerőben, a nyomatékot pedig 3.250-es fordulaton kb. 600 Newtonméterben korlátozza, a turbófeltöltő előtt kapott helyet.