Kétszeresére emelkedik január elsejétől a magánhasználatú cégautók adója. Jelenleg a beszerzési ár függvényében a vásárlás évében és az azt követő 1-4. évben a 3 és 4 millió forint közötti áron vett cégautóra 13 000 forint adót kell befizetniük a vállalkozásoknak havonta. A legmagasabb kategóriába az ötmillió forint feletti áron beszerzett vállalati autók tartoznak. Gyakorlatilag a cégautók piacán vezető középkategóriás típusok (Opel Vectra, VW Passat, Ford Mondeo) mindegyike ebbe a sávba tartozik. Ezekért a magánhasználatú vállalati autókért jelenleg havi 21 000 forint adót kasszíroz az állam.

Jövőre a drágítás miatt egy öt évnél nem régebben és ötmillió forint fölötti áron megvásárolt cégautóra havi 42 000, évi 504 000 forintos adót vet ki az állam, a kormány nemrég meghozott döntése értelmében. A három és négymillió forint közötti cégautók esetében ugyanez az összeg havi 26 000, azaz évi 312 000 forintra nő.

Az autópálya matrica és a parkolási díj áfáját 2003. január 1. óta nem lehet visszaigényelni a cégautók fenntartóinak. Csak a parkolóbérletről kapott részletes számla alapján kapható vissza a forgalmi adó, a parkolójegyek erre nem jogosítják fel a cégeket.

2004 első napjával újabb az autózáshoz tartozó kiegészítők áfájának visszaigényelhetősége lesz a múlté. Ilyen termék például egy tetőcsomagtartó vagy a téli gumiabroncs. Megszűnik az áfa visszaigénylési lehetőség a cégautók javítására, karbantartására kifizetett összegek áfa tartalmát illetően is. A szigorítások 2004. január elsejével lépnek életbe.

A cégautók adója a beszerzést követő ötödik és további években a korábbi összeg felére csökken, ahogy eddig is. Ezt a kort azonban már nagyon kevés autó éli meg ugyanannál a cégnél. Mivel az éveket nem a gyártási évtől, hanem a beszerzés idejétől számítják, egy korosabb autó megvásárlásával a vállalkozás nem jut előnyhöz, csak a használt autók értékvesztése miatti alacsonyabb sávok csökkentik költségeit.