Július végén egy vasárnap délelőtt az M3-as autópálya kivezető szakaszán feltűnően sok Opel kanyarodott le a Shell kút felé, hogy szaporítsa az Opel márkakereskedés előtt gyülekezők számát. Percről-percre nőtt a létszám, mindenki szépen beállt a sor végére. Sokan már ismerősként köszöntötték egymást, beindul a poénkodás, ismerkedés és egymás autóinak
nézegetése.

10 órakor kinyílt az Opel Sztráda kapuja, hogy az addigra körülbelül 60 autóra duzzadt konvoj végigautózzon a belső udvaron, majd egy Safety Car feliratú, gyönyörű, 22 éves Opel Senatorral az élen elinduljanak Fót felé. Két rendező autó segítette a zavartalan kijutást, egyik a lámpás kereszteződésnél állta a balról érkezők útját, másik a körforgalom menetét állította meg, hogy az Opel-áradat megszakítás nélkül haladhasson tovább.

A fóti Somlyó-tónál már várták az Opeleseket, további rendezők segítették az autókat a parkolásban. Majd a MOTE elnöke, Angyal Attila néhány mondattal megnyitotta a találkozót, köszöntött minden résztvevőt és jó szórakozást kívánt mindenkinek. A csapat összeállt egy nagy közös fényképezéshez, majd mindenki belevetette magát a rendezvény forgatagába.

Sokan a büfét rohanták meg, vagy a vattacukrosnál találtak megoldást a bajukra. Így tett a MOTE elnöke és két szekcióvezetője is, akik bicskával, késsel és kanállal próbálták a vattacukrot elfogyasztani. Mások a meghívott cégeket keresték meg vagy az Opel Sztráda tesztautójával, egy Opel Merivával csaptak egy kört.

A Befecskendezős Motorok Szervize (injektor.hu) bárkinél ingyen motorállapot felmérést végzett vagy a festékréteget vette górcső alá. Debrecenből érkezett az ATD Tuning cég. Hernád Tamást már sokan ismerhették az előző találkozóról, ő is az optikai tuning témában állt az érdeklődők rendelkezésére.

Nem sokkal később feladatot kaptak az izmok is. A Combo-toló versenyen egyéni és páros indulók próbálták az adott távon a legkevesebb idő alatt eljuttatni a nem túl könnyű puttonyost a célvonalig.

Ezt követően autós és Opel ismereti tesztkérdésekkel ütötték el az időt a jelentkezők. Ez nem kevés fejtörést okozott sok embernek, hiszen Opel technikai kérdéseken túl elgondolkodtató feladatok is voltak szép számmal.

Emiatt úgy döntött a rendezőség, hogy a legkevesebb pontot elért induló citrom-díjban részesül, ami egy VW plakát volt. A sors fintora, hogy a díj a Scirocco-klub vezetőjénél landolt, aki meghívott vendégként próbált válaszolni a számára “típusidegen” kérdésekre.

Időközben elkészült az ebéd is, ami osztatlan sikert aratott. Többen megvárták a bográcsos paprikás krumplit, ami szintén rendkívül jól sikerült. Eközben beindult az autó szépségverseny, amire szép számmal jelentkeztek a résztvevők. A sok gyári felszereltségű Opel mellett előkerültek a direktszűrők, egyéni optikai megoldások, 19 colos felnik és sportülések is. A zsűri a típusokon kívül két általános kategóriában is eredményt hirdetett: a találkozó legdögösebb és legszalonképtelenebb autója. Utóbbit Faro fedőnevű Opel Omega tulajdonos társunk nyerte, aki frissen tört autójával indult a versenyen.

A “MOTE legdögösebb autója” különdíját pedig egy nagyon látványos, spoilerezett, 19 colos felnikkel szerelt fekete Omega vihette haza. A találkozó további része kötetlenül zajlott, előkerült a pingpong asztal. Volt, aki beszélgetéssel, fürdéssel vagy nézelődéssel töltötte az idejét.