Egy autómárka sportosságát általában csak akkor fogadják el az emberek, ha mögötte a versenypályán kiharcolt sikerek állnak. A Seat, több F2-es rali világbajnoki címet és a Cordoba WRC kifejlesztését követően, az utóbbi években a pályaversenyzés felé fordult. A Leon Supercopával Spanyolország mellett Franciaországban és Nagy-Britanniában is fut a márkakupa. A Toledo Cuprák egyre jobban szerepelnek a túraautó EB küzdelmeiben.

Magyarországon azonban nem volt Cordoba WRC, F-2000-es Ibiza is csak pár futam erejéig vett részt a rali bajnokságban, Fülöp Rajmunddal a volánnál. Toledóból és Leonból sem volt pályaautó – egészen az adRenalin program beindításáig.

A Seat és az importőr Porsche Hungaria támogatásával megalakult az adRenalin Racing Team. A csapat egy Seat Leon Supercopa versenyautót indít a 2003-as MNASZ gyorsasági bajnokságban. Ez már önmagában is szenzáció, a pilóta pedig nem más, mint Zengő Zoltán!

Zengő Zoltán a Mobil 1 Opel Astra Classic Kupa és az idén induló Renault Clio Kupa szervezése és a versenysorozatok üzemeltetése mellett az aktív versenyzésben a Seat Leonnal vesz részt. Zengő Zoltán, akinek neve szinte összeforrott a Mercedes-Benz 190 Evolution-nel, egy teljesen új márkával folytatja sikeres versenyzői pályafutását.

Új autója az elsőkerék-hajtású Leon Cupra R versenyváltozata. Arra az autóra épül, amely az adRenalin program másik oszlopát, a széria sportautó kínálatot megkoronázza. A Cupra R egyenes ági rokona a Supercopa pályaautónak. Brembo fékek lassítják, az első féktárcsák átmérője nem kevesebb, mint 323 (!) milliméter. A kis szériás gyártású különlegesség nyomatéka (270 Nm, 2100-tól) a Ford Focus RS-sel, az R32-es Golffal és az Alfa 147 GTA-val együtt a csúcsot képviseli a kompakt autóra épülő sportmodellek között.

Egy sportautóban mégsem a nyers nyomaték és a lóerők száma a döntő. A Cupra R az egész Európában mértékadónak tartott auto motor und sport szaklap egyik tesztjében jobb köridőt ment a Hockenheimringen a nála 40 lóerővel erősebb Alfa 156 GTA-nál. Ez is bizonyítja, hogy a féktárcsa átmérőjét jelző milliméterek, lóerők és newtonméterek nem önmagukért vannak. Egy Leon Cupra R a győztes köridőhöz szükséges összhanggal emelkedik ki a legerősebb kompakt és középkategóriás sportmodellek közül.

Hazánkban idén létrejön a Cupra R tulajdonosokat tömörítő adRenaline klub. Tagjai többek között a Zengő Zoltán nevével fémjelzett versenyzőiskolában vehetnek órákat a sportautók uralásának trükkjeiből. Ha minden az importőr tervei szerint alakul, akkor Zengőék legalább 30 Cupra R tulajdonossal találkoznak majd a mesteriskolában, ugyanis idén ennyi csúcsmodell eladása a cél.

Az adRenaline program hozza magával a Leon Sport RR megjelenését. Az újdonság a kevésbé kompromisszummentes sportkocsit keresőknek szól. Alapjai a 180 lóerős Leon Sport R-ből erednek. Az RR kitétel komoly változtatásokat jelöl.

Egy szériaautó sportosabbra hangolásakor két utat szoktak bejárni a gyártók. A ritkább az, ha meghagyják a magasságot és szélesebbre veszik a nyomtávot. Ezzel a megoldással például a Lancia Delta HF útfekvésén sikerült javítani. A bevettebb séma szerint mélyebbre kell ültetni az autót.

A Seat nem bízta a véletlenre a Sport RR-rel elérhető kanyarsebességet: nem csak mélyebbre ültették az autót, hanem a nyomtávot is szélesebbre vették. A hasmagasság 20 millimétert csökken, a nyomtáv elöl 30, hátul 40 milliméterrel szélesebb a többi Leonnál. Klasszikus sportautókat idézően, a széria elektronikus menetstabilizáló kikapcsolása után túlkormányozottan fordul a Sport RR, ami kifejezett cél volt a sportfutómű tervezésekor.

A vadítás nem ér véget az Eibach sportfutómű beszerelésével. Hallani és látni is lehet a duplacsöves sportkipufogót. A sportos szólamokról komplett Remus rendszer gondoskodik. A világ legjobbjai közé tartozó Remus 5-7 lóerőt és körülbelül 20 Nm-t tesz hozzá a gyári 180 lóerőhöz és 235-ös nyomatékhoz.

5 990 000 forintos árával a Leon Sport RR messze nem kerül annyiba, amennyibe egy ilyen kaliberű autó általában. Jólesik tudni, hogy a szélesebb terpeszben és mélyebben ülő, sportkipufogós Sport RR modelleket kizárólag a magyar piacnak fejlesztették ki.

Továbbra is része marad a kínálatnak a maga kategóriájában legnépszerűbb Leon Sport R. Az 5,7 millió forintba kerülő sportmodellből egyedülállóan jó ár/teljesítmény aránya miatt fél év alatt több mint 50 kelt el.