Április 26-27-én hegyi versenyt rendeztek Ausztriában. A rechbergi versenyt immár 31. alkalommal tartották meg. Gyönyörű környezetben bonyolították a futamot, csodálatos szikla-szurdokon keresztül lehetett eljutni a pályának helyt adó 5050 méter hosszú útszakaszig, amely átlagosan 5,3 százalékos emelkedéssel futott. Köszönhetően a jó rendezésnek és a nézők kulturált viselkedésének, senki sem volt veszélyben a pálya szélén, illetve a pálya mellett, mert a nézők 10-20 méter távolságot tartották az úttól. Az egész szakaszt behangosították és egy moderátor folyamatosan kommentálta az eseményeket. Mindig tudtuk ki van a pályán, és ha baleset történt, akkor arról is időben értesültek a nézők.

Walter Röhrl, a korábbi ralivilágbajnok is a nézők között volt. Korábban ő is indult felfutásos hegyi versenyeken, sőt a méltán híres Pikes Peak-i versenyen 1987-ben Röhrl egy B csoportos Audi Sport quattro S1-el 10:47,85 másodperces pályarekordot állított fel.

Rechbergnél tavaly egy Minardival versenyző osztrák fiatalember állította fel az 1:59,529-es pályarekordot, miközben átlagsebessége 150 km/h felett volt.

A versenyzők a futamok során a rajtszámoknak megfelelően a nagyobbtól a kisebb felé haladva indultak. Így elvileg egyre gyorsabb autókat láthatott a publikum .Mintegy 140 versenyző jött el 13 országból.

21 kategóriában neveztek a hagyományos versenyzők, és további 18 kategóriában a történelmi versenyben résztvevők. Ez utóbbi versenyzőket az autóik kora szerint osztották négy csoportra: 1947-1961, 1962-1965, 1966-1971, 1972-1976. A legidősebb autó egy 1935-es évjáratú Delahaye volt, ami külön kategóriában indult. Kiváló állapotban volt a kocsi, ám nemhogy bukócső, de még biztonsági öv sem volt az autóban. Az autóban a lassításról elöl és hátul is dobfékek gondoskodnak, a motor jobb hűtésért pedig a hatalmas motorháztetőn lévő nyitható szellőzőrostélyok felelnek. Nem kevésbé volt izgalmas az 1957-es Lotus XI Le Mans, mely teljesen fényezetlen alumínium karosszériával érkezett, és amelynek kilométeróráját 300 km/óráig kalibrálták. Jelen voltak a 60-as 70-es évek meghatározó versenyautói: Lanca Fulviák, Ford Escortok, sőt még egy Audi NSU is indult. Igazán szép formában voltak a 70-es évekből származó formautók is. Ám a csúcs az 1200-es Ladák elődjét adó Fiat versenyautó volt.

Természetesen a normál kategóriákban már a jelenlegi csúcstechnika is képviseltette magát. Indultak Subaru Imprezával, Mitsubishi Lancerrel, BMW M3-sal, Porsche 911 GT2-vel is. Köszönhetően a német hatásnak, nagyon sok Golf vett részt a versenyen, az 1,4-estől indulva és a 2 literes turbóssal bezárva. Nem hiányoztak a műanyag karosszériás nyitott versenyautók: a PRC-k és az Osellák, illetve a Forma autók sem.

Már a szombati időmérőn beköszönt a sógorokhoz Szász László, aki egy Reynard F3000-es autóval 2 perc 0,458 másodperces időt ért. A második leggyorsabb az olasz Renzo Napione, mintegy 3,3 másodperccel volt lassabb nála. Az abszolút harmadik időt a fiatal Denny Zardo érte el, akinek ez volt az első hegyi versenye.

Szász mellett még három versenyző indult az osztrák futamon. Turán Frigyes, Kavecz István (Bongo) és Hernádi László. Mindhárman M3-as BMW-vel versenyeztek. Ám míg Hernádi A-s autóval, addig Turán és Kavecz N-es autóval futott. A két N-es autó teljesen azonos építésű, mindkettőt Bongo készítette fel a versenyre. Motorjuk az E36-os széria csúcsa, a 3,2 literes eredetileg 321 lőerős blokk. Jó időket autóztak mindhárman szombaton. Turán Frici csoportjában a leggyorsabbként ért fel a hegyre, Bongo pedig a harmadik legjobb időt hozta, több A-s BMW-t is legyőzve. Az első három autó egy másodpercen belül volt egymáshoz képest. Hernádi a negyedik időt autózta az A +3000-ben.

Egész szombaton ragyogóan sütött a nap, de vasárnap hajnalra megjött az eső, és feláztatta a pályát Bár a rajt előtt elállt, többeknek gondot okozott a nyálkás felület és több kicsúszás is történt. Emiatt sorra megállították a versenyt, versenyzőink eközben a rajtnál felsorakozva vártak. Mivel hamar kisütött a nap és elkezdett fújni a szél, a pálya gyorsan száradt fel. Sajnos a magyar pilóták más kategóriatársakkal ellentétben nem tudták már visszacserélni a gumikat, így a száraz pályán esőgumival indultak el. A csoportjukban autózó négykerék-hajtású autók hajtásbeli előnye hangsúlyossá vált. Emiatt sajnos Kavecz az ötödik, Turán a hetedik időt autózta az első felfutáskor. A versenyzőket, az bosszantotta leginkább, hogy a leggyorsabb autó a slickkel induló Escort Cosworth ideje, két másodperccel volt rosszabb, mint az ő előző napi slickes idejük. Hernádi ötödik lett csoportjában, ő mindvégig elektronikai problémákkal küzdött. Nem üzemelt megfelelően a motor, durrogott és nem forgott el rendesen.

Denny Zardo futotta a legjobb időt délelőtt, őt Szász László követte 0,8 másodperccel lemaradva. Harmadikként az olasz Simone Faggioli érkezett a célba.

Kihasználva a két felfutás közötti időket, mindenki feltette a száraz aszfaltra való gumikat. Versenyzőink számoltak, mennyit kellene gyorsulni még a szombati időhöz képest, hogy a dobogó meglegyen. Eljött a délutáni rajt ideje. Bongo indult előbb, az első lassítónál, ahol korábban fékezett harmadik padlón engedte át az autót. Az első részidő nagyon jót sejtetett, ám az egyik kanyarban a sebességváltókar hibája miatt túl gyorsan érkezett, emiatt az autója kicsúszott a fűre. Bár a nézők nagy örömére szépen összeszedte az autót, az eset következtében megsérült az olajhűtő és a karter is. Elkezdett folyni az autóból az olaj, ami kiállásra kényszeríttette a pilótát. Mivel nem tisztították meg rendesen a pályát, a kettővel utána érkező Turán kénytelen volt visszavenni a tempóból. Így csak a negyedik időt autózta. Egyelőre azonban ez sem végleges, mivel óvás történt, így elképzelhető, hogy előrébb végez az összetettben, és még akár a dobogó is meglehet. Turán az összetett versenyben a 43. helyet érte el.

Szász László vasárnap előbb a második időt futotta, majd a második fölfutáson mintegy másfél másodpercet vert a mezőnyre. Második ideje 2 perc 0,862 másodperc volt. Ennek köszönhetően megszerezte az abszolút első helyet. Mögötte Denny Zardo lett a második, aki a délelőtti felfutáson a leggyorsabb volt, de délután elmaradt Szásztól. Simone Faggioli lett a harmadik, aki mindkét felfutáson harmadik időt autózott.

Itthon az első verseny a Hungaroring átépítése miatt a pécsi hegyi futam lesz május 30-án. Zónában pedig május negyedikén a grobniki verseny, Horvátországban. Turán Frigyes a hazai bajnokságban a K-Sped által felkészített EVO VI-os Lancerrel indul.