Janika (Peugeot 206 WRC) mindenképpen győzni jött Miskolcra, a salgótarjáni műszaki hiba után maximális pontszámmal akart távozni a magyar ralibajnokság második futamáról. Mindvégig kiválóan, és rendkívül gyorsan autózott a bajnok páros. Megnyerték a péntek esti prológot, és ugyanígy folytatták a második napon is. Minden gyorsasági szakaszon a leggyorsabbnak bizonyultak szombaton, és mintegy négy másodperces előnnyel várták a folytatást.

Benik Balázs és Somogyi Pál (Ford Focus WRC) követte őket. Harmadik helyen a Szabó-Kerék duó várta a vasárnapot, azzal az Octavia WRC-vel, amellyel eredetileg Borsi Gergő indult volna. Egész nap remekül hajtottak és így sikerült megelőzniük az Ifj. Angyalfi-Kazár (Subaru Impreza WRC) párost.

Az A8-ban Asi és Turi Tamás keményen küzdött mindvégig. Szombat estére mindössze 2,7 másodperc volt a két versenyző között a versenyidők alapján, Asi javára. Mégis Turi várhatta előnyösebb pozícióban a folytatást: ő az összetettben az ötödik helyen fordult, Asi a hatodik volt. Történt ugyanis, hogy mindketten időbüntetést kaptak késés miatt a negyedik gyors után. Turi 20 másodpercet, Aschenbrenner György 1 perc húszat. Asinak az autóját javították, Turi Bútor Robival elbeszélgette az időt.

Az A6-ban a Citroën tarolt, immár megszokottan a Bútor Róbert-Tóth Vilmos (Saxo Kit Car) páros volt a leggyorsabb, őket a Herczig unokatestvérek (Citroën Saxo Super 1600) követték. Herczigék a nap végére 11,5 másodperccel maradt el Bútoréktól.

Kiegyensúlyozott harc folyt az N4-ben. Itt a Spitzmüller-Harsányi kettős (Mitsubishi Lancer) utasította maga mögé a többieket. Az Oroszlán testvérpár (Mitsubishi Lancer) 1 perc négy másodperces hátránnyal állt a második helyen. A szombati nap után a harmadik helyen a Pandúr-Tóth (Mitsubishi Lancer) páros várta a folytatást.

Többen kiestek a nap folyamán. Szajkyék (Mitsubishi Lancer) már az első gyorson elestek. A versenyzők sajnos a rossz helyen álló nézők közé hajtottak. Egy nézőnek eltört a lába, egy másik agyrázkódást szenvedett. Szajkyék immár a második versenyt fejezték be pont nélkül.

A Subaru Impreza WRC-vel versenyző Szilágyi-Domonkos páros a harmadik gyors után állt ki. Három defektet is kaptak a szakaszon, alig tudtak eljutni a szervizig, ahol kiderült, hogy a futóművel is problémák vannak, ezért fel kellett adniuk a Miskolc Ralit. Asi autója a negyedik gyorson kigyulladt: a fő elektronikai kábel hozzáért a turbóhoz és tüzet fogott. Sikerült kijavítani a hibát, így folytathatták a versenyt.

Janika jól kezdett vasárnap reggel, a harmadik versenynapon, majd egy kissé visszavett a tempóból. Az üldözők pedig belehúztak, a vasárnapi második és harmadik szakaszon Benik volt a leggyorsabb. Ám sajnos az aznapi harmadik, az összetettben 9-ik gyorsasági céljánál súlyos balesetet szenvedtek.

Úgy tudni, hogy levágták a kanyar ívét és belógott egy akadály az útra, ami az itinerben nem szerepelt. Az akadályt, ami talán egy szikla lehetett, sikerült kikerülniük, de kisodrodtak az ívről. Balázs megpróbált korrigálni. Eközben először az autó hátulja csúszott le az útról, majd az egész kocsi. Több szaltó után álltak meg, az autó teljesen összetört, még a bukókeret is meghajlott. A pilóta egy időre elvesztette az eszméletét is. A versenyzőket korházba szállították, ahol kiderült, hogy szerencsére nem sérültek meg.

A kocka Ladával közönségkedvenccé vált Varga Zoltán ismét összetörte a BMW-t, így továbbra is pont nélkül áll. Reméljük a következő futamra megint rendbe szedi az autót.

Benik kiesésével mindenki előrébb lépett eggyel a Vredestein Miskolc Rali összesítésében. Szabóék feljöttek a második helyre, Angyalfiék a harmadikra. Ez lett a verseny abszolút végeredménye is.

Nem változott a helyzet az A8 élbolyában sem, itt Turi Tamás győzött. Mögötte Asi és Vizin László következett. Bútor Robert hozta a szinte kötelező győzelmet az A6-ban. Második a Citroën Total Rally Team Super 1600-as Saxójával a Herczig-Herczig páros lett. Balázs József állhatott fel a dobogó harmadik fokára, egy Ladával.

Az N4-ben a Spitzmüller-Harsányi kettős győzött. Pandúrék feljöttek a második helyre, 0,1 másodperccel megelőzve Oroszlánékat.

A Miskolc rali végeredménye:
1. ifj. Tóth -Tóth, (Peugeot 206 WRC) WRC 1 óra 14 perc 50,3 mp.,
2. Szabó – Kerék, (Skoda Octavia WRC) WRC + 46,9 mp.,
3. Ifj. Angyalfi – Kazár, (Subaru Impreza WRC) WRC + 1 perc 16,8 mp.,
4. Turi – Kerék, (Mitsubishi Lancer Evo V) A8 + 2 perc 22,3 mp.,
5. Aschenbrenner – Földesi, (Mitsubishi Lancer Evo VI) A8 + 3 perc 9,6 mp.,
6. Bútor – Tóth, (Citroën Saxo Kit-car) A6 + 5 perc 5,8 mp.
7. Herczig – Herczig, (Citroën Saxo Super 1600) A6 +6perc 7,6 mp
8. Spitzmüller – Harsányi ( Mitsubishi Lancer Evo VI) N4 +6 perc 50,3 mp
9. Vizin – Doromby (Subaru Impreza LS 01) A8 + 7p 23,7mp
10. Pandúr – Tóth (Mitsubishi Lancer Evo VI) N4 + 7p 38,3 mp
11. Oroszlán – Oroszlán (Mitsubishi Lancer Evo VII) N4 +7perc 38.9 mp