Erősebb motorral is megjelenik a Barcelonai Autókiállításon a Seat León Cupra R. 210-ről 225 lóerőre (165 kW) nő a teljesítmény. A hengerenként ötszelepes turbómotor erősebb kivitele még hosszú ideig nem váltja le az eddig használt 210 lóerőst, amely jelenleg a Seat leggyorsabb modellje.

Plusz 15 lóerő az eleve ultrasportos Cupra R menetteljesítményein nem sokat változtat. Végsebessége 242 km/órára nő a 210 lóerőssel elérhető 237 km/óráról. A százra gyorsulás ideje is alig változik. A szabványos átlagfogyasztás még így sem magas, csupán 8,9 liter. Persze aki benzines turbómotorral szerelt autóval igazi élményt szeretne gyűjteni, annak magasabb értékekre kell felkészülnie.

A León Cupra R a Seat sportosságának megkoronázása, lóerőktől függetlenül. Agresszív orr-része is egyértelművé teszi, ki az úr a belső sávban. Autópályáról kanyargós útra érve a futómű és a fék dönt a gyorsaságban. A gyári sportfutóművel még mélyebben ül az autó. A gumik mérete 225/40 R 18, a versenyszínvonalú P Zero Rosso abroncsokkal a Pirelli száll be az örömautózásba.

A féknyergeket is az ebben a szakmában a legnagyobb névnek számító cég szállítja. A 18 colos, kizárólag a Cupra R változatnak fenntartott könnyűfém felni nyílásain át jól látható a verseny piros féknyergek Brembo felirata.

A kipörgés-, és blokkolásgátló mellett széria a kikapcsolható menetstabilizáló elektronika, valamint a fékasszisztens. Az R logóval ellátott sportüléseket egy a Brembóhoz hasonló nagyságtól, a Recarótól szerzi be a Seat.