Három és öt ajtóval, majd rövid egyterűként és üvegtetős kupé-kabrióként láthattuk a Renault Mégane-t. Most a kombival és a hazánkban népszerű lépcsőshátúval egészül ki a kínálat. Mindkét újdonság a családi autót keresőknek szól és ősztől lesz kapható hazánkban.

80 százalékban egyeznek meg a meredekhátú Mégane és a két új változat alkatrészei. A csapotthátú Mégane szűk hátsó térkínálatán sokat javíthat a tengelytáv 61 milliméteres megnyújtása, ami mindkét modellt érinti. Jóval könnyebb lett a beszállás hátra, mivel az ajtók is nagyobbak.

23 illetve 22,8 centiméterrel hosszabb a Mégane Break és a limuzin a meredekhátúnál. Csomagterük egységesen 520 liter az ülések előrehajtása nélkül, ami a Ford Focus Turnierrel holtversenyben a legnagyobb ebben a kategóriában. A kombi Spanyolországban készül majd, a lépcsőshátút a Renault törökországi üzeme gyártja.

Háromféle benzines, és három dízelmotor lesz kapható. Az 1,4 literes benzines 98, az egy-hatos 115, a kétezres 136 lovas. Az 1.5 dCi 80 és 100 lóerővel is megrendelhető lesz. A nagyobb dízel a 120 lóerős 1.9 dCi. Utóbbi nyomatékát a Renault 270-ről 300 Nm-re növeli.

A korábbi Mégane-ból kombi és lépcsőshátú karosszériával nagyjából 650 000 készült az elmúlt években. Előbbi főleg Észak- és Dél-Európában népszerű, míg a limuzin Kelet-Közép-Európában nagyon kedvelt.

A kombi karosszériája a a Laguna Grandtourhoz hasonlóan dinamikus. A limuzin C-oszlopa mintha a Thaliát idézné.

A Renault az elmúlt öt évben megszakítás nélkül a legnagyobb eladási darabszámot elérő autómárka volt Nyugat-Európában, a személyautókat és a haszonjárműveket együtt számolva. Tavaly azonban, 1983 óta először, a személyautó eladásokban is a Renault-é lett az elsőség Európa nyugati felében.