A tavalyi közel 15 milliárdos büdzsé helyett idén megközelítőleg 8 milliárd forint jut csak a budapesti utak felújítására. Ennek ellenére abban biztosak lehetünk, hogy az építések miatti dugók legalább akkorák lesznek, mint tavaly. A helyzetet az is nehezíteni fogja, hogy ebben az időszakban kezdik el a 2-es metró rekonstrukcióját és a 4-es metró építésének első fázisát is, ami a felszíni (tömeg)közlekedésben okozhat nagyobb fennakadásokat.

Igaz, az idei télies időjárás nem feltétlenül kedvez a munkálatoknak, ennek ellenére tavasszal (már márciusban) el kellett kezdeni a munkálatokat, hogy azok legkésőbb novemberig elkészülhessenek. Így a tavalyi Flórián téri felüljáró-felújítás folytatásaként az építkezés itt március 23-án már megkezdődött. Ezen a szakaszon folytatják az Árpád híd járdáinak, illetve a felüljáró szerkezetének és útburkolatának felújítását. A bringások örülhetnek, mert itt is elkészül a Pestet és Budát összekötő kerékpárút. A felüljáró június 30-ra készül el, a járdákat pedig szeptember 30-án adják át. Mindez 1,8 milliárd forintból készül el.

A hidak mindig is fontos és fájó részei voltak a fővárosi közlekedésnek, így felújításukat általában halasztgatták. Ám emiatt mára a legtöbb híd állapota annyira leromlott, hogy szinte életveszélyes rajtuk közlekedni. Idén csak az Erzsébet híd pályaszint alatti szerkezetének korrózióvédelmi munkálataira jut pénz (1,3 milliárd). Várhatóan a munka november 15-én fejeződik be. A szintén rossz állapotban lévő Margit híd rekonstrukciójára csak valószínűleg 2005-ben kerülhet sor.

A XIV-XVI. kerületi Fogarasi utca – Csömöri utca közötti felüljáró teljes felújításon esik át, hiszen 1979-es megépülése óta tulajdonképpen nem nyúltak hozzá. A munkálatok júliustól decemberig tartanak, mindez 771 millióba kerül.

Az első kerületi Márvány utcai vasút feletti közúti híd rekonstrukciója, illetve a híd nyílásainak megnagyobbítása miatt az út kialakítása is meg fog változni. A munkát szintén júliusban kezdik, befejezése egészen decemberig elhúzódhat. A főváros ezért 291 milliót fizet.

A VIII. kerületi Kerepesi úti, úgynevezett “százlábú” híd baloldali, városközpont felé vezető pályájának felújítása a 2-es metró rekonstrukciója miatt vált halaszthatatlanná. Itt is júliustól kezdik el a munkákat, a várható befejezés pedig novemberben lesz. A javítás költsége 272 millió forint.

Március 24-én a Nagyvárad tér és a Soroksári út között a Haller utcában is végre megkezdték a kockakő cseréjét. A beruházás magas (1,1 milliárd) költsége mutatja, hogy az itteni munkálatok nagy volumenűek. Ez azt jelenti, hogy nem csak az útburkolatot cserélik ki, hanem a járdákat és a villamos síneket is felújítják. Az első ütemben a Nagyvárad tér és a Telepy utca közötti szakasszal várhatóan június 13-ig készülnek el. A Telepy utca – Soroksári út közötti szakaszon az út széléről középre kerülnek a villamosvágányok, ezért itt a munka tovább tart. A befejezés várhatóan október vége.

A VI. VII. és XIV. kerületet átszelő Dózsa György út útburkolat-felújítása idén tovább folytatódik, illetve befejeződik. Az 1,5 milliárdos költségvetés keretében a víz- és a gázcsöveket is kicserélik, továbbá új növényzetet, és az ezek öntözéséhez használatos locsoló berendezést is telepítenek az út mentén. Átadás október 31-ére várható.

A X. kerületi Kőbányai út felújítása a Könyves Kálmán körút és a Mázsa tér között június 30-án fejeződik be, melynek költsége 1 milliárd 8 millió forint. Itt az útburkolat csere mellett főgyűjtő csatornát is kialakítanak.

A XXII. kerületi Angeli út, Barackos utca és Budapest városhatára közötti szakaszának felújítása (a vízelvezetést itt is megoldják) júliustól szeptemberig tart, mindezt 207 millióért készítik el.

A hosszú télen keletkezett több százezer lyuk befoltozására az önkormányzat 1,6 milliárd forintot különített el, ami szerintük fedezi az összes javítási költséget. A budai alsó rakpart kibővítése 2×2 sávosra továbbra is a tervek közt szerepel, de megvalósulásáig még sok víz lefolyik a Dunán.

A 2-es metró teljes felújítása (motorkocsik cseréje, állomások felújítása, szigetelés cseréje, stb.) öt évig fog tartani és ötvenmilliárd forintba fog kerülni. A 4-es és 6-os villamosok cseréjét is megkezdi a főváros, már a tárgyalások is megkezdődtek a Siemens-szel. Az új villamosok kb. ötven milliárd forintba kerülnek.

Látva a megszépült Bartók Béla utat vagy a teljesen átalakított Gellért teret idén talán könnyebben viseljük el a forgalmi dugók okozta fáradalmakat és idegeskedést.